Beperking van contact

Goedenavond, ik heb een klein probleem met beperkingen...

Op de bijgevoegde afbeelding zou ik  willen dat wanneer de cilinder (groen) in het gele deel beweegt (reisbeperking en groef), deze het rode deel op de verschillende oppervlakken duwt.

Ik dacht na over het traject maar niet getest, bang dat het heen en weer in de inkeping hem niet zou bevallen...

Dank u voor uw antwoorden!

ygf.jpg

Hallo 

Op welke versie gebruik je en kun je je assembly in een ZIP- of RAR-bestand plaatsen, zodat we kunnen zien welke beperkingen er al zijn???

2 likes

Hallo

Ik probeer al een enkel contactoppervlak te creëren

en misschien je vork verlengen, wat beperkt lijkt

@+

3 likes

Ik ben op SW 2018.

Ik sluit een rits in.

Ik kan de vork niet uitschuiven, de 2 zijden (die onder de krik en zijn 90° vriendin dienen als slot in extreme posities)

assemblage.zip

Een trajectbeperking met het middelpunt van de ronde van het groene stuk en een schets voor het traject op het rode deel zou moeten werken.

5 likes

Ik probeerde de trajectoplossing, maar wat ik vreesde gebeurde:

Het werkt... Maar niet altijd.

Het gebruikt dit  of dat deel van het traject op een enigszins willekeurige manier.

(Blauwe lijn op de afbeelding in plaats van naar oranje...)

Update van bijlagen.

assemblage.zip

Het beeld

1.jpg

als je wilt dat het goed werkt volgens de streek van je groene stuk

Je maakt een aspunt op het groene stuk

In een schets op een vlak X dat Collineair is aan je vork

Op je zweep heb je geen scherpe hoek nodig

daarom 

Verleng de vingers volgens de streek of straal uit

maakt op hetzelfde vlak een schets in de vorm van een constructielijn (rood stuk) op de as van de vingers

en beperk deze lijn, die recht is met het aspunt van het groene stuk

De verplaatsing kan worden opgelost via de lengte van deze genoemde lijn

@+

1 like

Goedenavond, nee, het werkt niet in mijn geval, als  je naar de laatste afbeelding kijkt die ik heb gepost, zul je zien dat ik het groene stuk nodig heb om het rode te vergrendelen door de oranje lijn te volgen.

Buiten, gaat het, maar willekeurig! niets te vierkant ...