Loodrechte spanning

Hallo

In mijn assemblages, wanneer ik een loodrechtheidsbeperking heb, kan het gebeuren dat als ik de assemblage opnieuw open, de loodlijnigheidsbeperking niet in de goede richting staat (voorbeeld van een poort)

Hoe vermijd je dit ?

Hallo 

Wanneer u de beperking maakt, maakt u met randen of vlakken? 

2 likes

Hallo

Dit probleem komt vaak voor. Voor zover ik weet, is er geen wonderoplossing. Om dit probleem op te lossen, moet u mogelijk proberen de functie Hoekbeperking te gebruiken door een verwijzingsentiteit toe te voegen.

In ieder geval, als iemand een methode heeft die 100% werkt... Ik ben een nemer.

Vriendelijke groeten.

2 likes

Ik gebruik twee kanten

Hallo

Omdat ik veel kinematica of assemblage doe met veel onderdelen, merk ik al enkele jaren dat ik minder problemen heb als ik een randbeperking == > rand in plaats van gezicht == > gezicht

Trouwens, bij het werken aan randen of punten (als het geen hoekbeperkingen zijn) heb ik veel minder problemen, bijvoorbeeld met de flexibele onderdeelfunctie of bij het monteren met herhalingen van subassemblages.

Vriendelijke groeten

3 likes

Ik ben het volledig met zozo_mp eens, daarom heb ik de vraag gesteld. Bcp minder probleem met de randen.

2 likes

Van mijn kant, als het voor een visual in de MEP is (open kofferbak in mijn geval) ben ik gestopt met het gebruik van een hoek- of loodrechte beperking, maar ik doe nu bijvoorbeeld een hoekige herhaling van mijn kap en  ik verberg het origineel (vergeet niet om een nieuwe "open positie" -configuratie te maken)

Sindsdien zijn er veel minder problemen met gevaarlijke inversies.

@FUZ3D

Je techniek lijkt me interessant, maar moeilijk te implementeren in DriveWorks (die ik gebruik)

De referentie-entiteit is magisch om problemen met de hoekbeperking te voorkomen.

1 like