Spanning sferisch gedeelte in sferisch gedeelte

Goedenavond

Ik ben bezig met SW 2019

Ik kan twee bolvormige lichamen niet beperken. In feite moet je je een knikker in een bolvormige beker voorstellen. Ik zou de 2 bollen willen dwingen om met elkaar in contact te komen. Maar ik weet niet hoe ik het moet doen.

In de bijlage kun je zien wat ik heb. Misschien is het duidelijker in afbeeldingen.

Zou je me alsjeblieft willen helpen?

Lolo

capture_decran_2021-08-04_1324407.png
1 like

Hallo, het is mogelijk om:

• Selecteer de vlakken > tangensspanning (klik met de rechtermuisknop > keer de uitlijning indien nodig om). 
  • Selecteer de twee middelpunten (bijvoorbeeld schetspunten) > samenvallende beperking. 

3 likes

Dank u voor dit antwoord.

Ok voor het eerste punt (tangentie).

Aan de andere kant lijkt het me voor het tweede niet mogelijk, omdat de 2 bollen niet dezelfde diameter hebben.

En trouwens, hoe selecteer je een schetspunt om twee stukken te beperken? Dat heb ik nog nooit gedaan.

Door simpelweg de schetsentiteiten (punten, lijnen...) te selecteren en vervolgens te beperken, maar eerst moeten deze schetsen zichtbaar zijn

1. Klik in de onderdelenboom op schets > tonen (klein oog). 
  2. Ook vanuit de interface (zichtbaarheidscontrole > schetsen tonen. of > schetsen weergeven > verbergen). 
3 likes

Hallo

Anders kunt u de tijdelijke assen weergeven (door op het oog en vervolgens op de grijze lijn te klikken) en uw delen op deze manier beperken.

4 likes

De tangentie die Lynk voorstelt, is de logische beperking en werkt heel goed.

Bijgevoegd is een ex in SW2017 (de documenten zijn opgenomen in de asm).

sphere_tangente.sldasm
4 likes

Hallo

Je kunt de tijdelijke assen eigenlijk gebruiken voor de normale oriëntatie op de bol en vervolgens een tangentiebeperking.

Vriendelijke groeten

sphere-sphere.zip
8 likes

Dank u allen voor uw hulp, uw advies, uw voorbeelden.

Ik heb je suggesties vandaag kunnen testen.

Het stelde me in staat om te begrijpen wat niet werkte.

En ik kwam zelfs tot de conclusie dat ik mijn ontwerp moest veranderen.

Nogmaals bedankt aan iedereen. Het is hier geweldig!!

3 likes