Beperking van subassemblage in een assembly

Hallo allemaal:)

Dus dat is mijn vraag.

Ik heb er een stuk ingevoegd, toen nog een stuk. (krik loop en krik staaf)

Ik heb een minimum/maximum afstandsbeperking gesteld.

Tot nu toe werkt alles.

Aan de andere kant, wanneer ik mijn subassemblage in een andere assembly plaats, werkt mijn mini/max-afstandsbeperking niet.

Ik moet systematisch teruggaan naar mijn subset om mijn afstand aan te raken, en deze bij te werken in mijn algemene vergadering.

Mijn vraag is dus: Hoe maak ik het actief in mijn algemene vergadering?

(Ik ben op Solidworks 2016).

Dank u voor uw antwoorden.

Hallo

U moet uw subassemblage flexibel maken.  

3 likes

Om een subassemblage flexibel te maken:

1. Klik met de rechtermuisknop op een subassemblage in de FeatureManager-ontwerpstructuur en selecteer Componenteigenschappen.

Het dialoogvenster Componenteigenschappen wordt weergegeven.

2. Selecteer onder Oplossen als de optie Flexibel en klik vervolgens op OK.

In de FeatureManager-ontwerpstructuur neemt het pictogram de vorm  aan om aan te geven dat het submerk flexibel is.

3 likes

OK

Geweldig, het werkt prima in mijn montage, bedankt !!

Onderhoud: Ik heb geprobeerd een pivot flexibel te maken in een andere subassemblage, maar in dezelfde algemene assemblage, maar door het "flexibel" te maken, werkt het niet.

Heb je een idee of ben ik het die pijn heeft?

Hallo

Flexibele functionaliteit wordt alleen  toegewezen aan een subset.

Dus als u meerdere subassemblages hebt, waarvan sommige flexibel zijn, moet u elke subassemblage afzonderlijk als flexibel verklaren.

Houd er rekening mee dat een enkel onderdeel niet flexibel kan worden verklaard omdat alleen een subassemblage (zelfs als deze slechts uit twee delen bestaat) flexibel kan worden verklaard.

Aan de andere kant, wat je moet weten is dat deze flexibele functie soms (vaak) grillig is, vooral wanneer meerdere subsets als flexibel worden verklaard.

U zult merken dat in de 2018-versie de flexibele functie is verbeterd in die zin dat deze toegankelijk is via een eenvoudig pictogram in plaats van de methode die wordt verklaard door onze vriend en niettemin collega @ac Cobra (die ik groet), die geldig blijft maar iets langer is.

Het feit dat je gewoon kunt schakelen, stelt je in staat om de flexibiliteit te verwijderen of terug  te zetten wanneer je een subset ten opzichte van een andere even wilt blokkeren. Dit lost de bug op (die teruggaat tot 2011) die er soms voor zorgt dat een flexibele rigide wordt, ook al heeft deze de flexibele status. Het feit dat je een schakelaar maakt en terugkomt, zorgt ervoor dat alles weer normaal wordt.

Vriendelijke groeten

3 likes