Beperkingen voor montagehoek/offset versus kinematica DMU Link-bedieningselementen

Hallo

Ik heb een mechanisme gemaakt met de CATIA Assembly module. De gebruikte kinematische verbindingen (geleiders, draaipunten) zijn gemaakt dankzij montagebeperkingen.

Bijvoorbeeld:

Voor een pivot :

1 rechts/rechts toevalsspanning (voor de draairichting)
1 vlak/vlak coïncidentiespanning (met twee vlakken loodrecht op de draaias)
en een hoekbeperking voor de controle van de verbinding

Voor een dia :

1 as/as coïncidentiespanning (in de as van de dia)
1 vlak/vlak coïncidentiespanning (met twee vlakken die de as van de dia bevatten)
En een verschuivingsbeperking (afstandsbeperking) voor de controle van de verbinding.

Door te spelen met het vinkje " maat " van hoek- en offsetbeperkingen, kan ik bij de montage de stuurcoördinaten van de schakels ("niet in maat ") van de afhankelijke coördinaten van de schakels ("in maat ") instellen.

Ik probeer nu naar de DMU Kinematics workshop te gaan voordat ik mijn mechanisme kan animeren. Om dit te doen, gebruik ik de tool " assembly constraint conversion". Met behulp van deze tool werkt stressherkenning goed en krijg ik de gewenste verbindingen voor mijn mechanisme. Aan de andere kant worden de hoek- en offsetbeperkingen waarmee ik de waarden van de coördinaten kon invoeren, niet gebruikt in DMU. Ik denk dat de rijcoördinaten worden afgehandeld door de " commando's " en dat de afhankelijke coördinaten automatisch moeten worden bepaald door CATIA (het oplossen van de positionele en hoekbeperkingen die gepaard gaan met intern opgeloste kinematische lussen).

Vragen :

Kunnen hoek-/offsetbeperkingen (gemaakt met assemblage) conflicten veroorzaken met Kinematics DMU-commando's ?

Bij voorbaat dank voor uw hulp