Beperkingen die tussen geïmporteerde componenten springen!

Hallo

Ik heb assemblages die zijn samengesteld uit onderdelen die zijn geïmporteerd uit STEP. Het komt regelmatig voor dat als ik assemblages open, de beperkingen die verwijzen naar componenten uit een RWZI rood worden omdat deze entiteiten niet meer worden gevonden. Ik wijs altijd naar dezelfde kamers. Het fenomeen is niet herhaalbaar, het komt ongeveer 1 op de 2 openingen voor.

Om het in context te plaatsen: ik ben al een aantal jaren een SW-gebruiker, maar ik ben net van bedrijf veranderd en stap net over naar SolidWorks. Ik had nog nooit zo'n probleem gehad (het moet gezegd worden dat ik in de persoon van Flegendre een uitstekende beheerder had...).

Als je me zou kunnen helpen.

Bij voorbaat dank.

benoit.lf

Hallo

het kan een probleem zijn om je STEP opnieuw op te bouwen.

Is het "gezond"? Geen verbouwingsprobleem?

Ik heb dit fenomeen al gehad en het kwam deels daaruit.

De situatie wordt verbeterd door SW te upgraden.

Anders een techniek die nog niet getest is, maar wel aan te raden is, werken met parasolid als uitwisselingsbestand.

Met vriendelijke groet,

S4KUj0

1 like

De onderdelen van mijn assemblages zijn meestal schoon. Het laatste voorbeeld waar ik dit fenomeen had, het was zonder gebreken.

Wat betreft de update, ik ben in 2013 SP4.

En voor het type uitwisselingsbestand ben ik een STEP of IGES (geen exportlicentie .x_t op de oude 3D-software)

Hallo

Zoals @s4kuj0 al zei, het probleem komt niet van de onderdelen van de assemblage maar van de RWZI!

Het is daarom noodzakelijk om met het commando "diagnose importeren" of gereedschap/controleer of er geen defecte vlakken zijn die bij bepaalde openingen opnieuw worden berekend.

@+

2 likes

Oké, als je de bestandsbron niet kunt wijzigen en je laatste bestand in orde is, is er geen oplossing.

Heb je gehoord van FormatWorks Professional?

Het is een bidirectionele vertaler.

Persoonlijk vind ik het vrij duur voor wat het is.

Maar nog steeds goedkoper dan een Catia licentie.

Het is uw oplossing, maar zonder garantie.

Inderdaad, ik opende een paar kamers waarop de beperkingen sprongen. In de Feature Manager waren er geen fouten in de lichaamsfuncties, maar in de diagnostische functie verscheen deze in geel. Maar sommige onderdelen die problemen veroorzaken, hebben zelfs geen fouten in de diagnosetool!

Wat betreft de kwaliteit van de STEP, ik krijg de gegevens van SolidDesigner!

Hallo

Ik heb hetzelfde probleem met step files. Zelfs met een diagnose waarbij er geen sprake is van een fout. De beste oplossing die ik heb gevonden om te voorkomen dat de beperkingen rood worden, is niet te vertrouwen op de vlakken van het onderdeel, maar op de originele tekeningen om de beperkingen op te leggen.

Alternatief

Gebruik de stap om alle elementen in te stellen en vergrendel vervolgens de externe relaties.

Als er een verandering in de dimensie is, ontgrendel dan de relaties en kijk of ze rood zijn geworden.

In ieder geval is het altijd nodig om externe relaties te beperken.

De oplossing van Rim-b lijkt mij het meest geschikt voor mijn probleem. Het is zeker dat het niet erg elegant is, maar het zal in ieder geval effectief zijn.

Dank u voor uw hulp.

Een +