Ik ben op zoek naar een pneumatische buis met een bepaalde buigradius in een SolidWorks-assemblage.
Ik wil geen SolidWorks Electrical of een andere routeringsfunctie gebruiken, alleen een 3D-spline. Ik weet hoe ik de minimale kromtestraal op mijn spline moet monteren, maar ik zie niet hoe ik deze kromming kan beheersen met een minimale kromtestraal.
Als ik het goed heb begrepen (om te weten wanneer de straal van de spline kleiner is dan de minimale kromtestraal), kan een sensor op de straal voldoende zijn, toch?
Bedankt voor je .PL antwoord, maar een sensor kan me alleen waarschuwen als ik mijn minimale kromtestraalwaarde overschrijd, maar staat me niet toe om mijn spline rechtstreeks in mijn 3D-schets te maken.
Je zult op de opname zien, ik ken mijn ingangspunt, mijn uitgangspunt, mijn minimale kromtestraal die door de buis wordt geaccepteerd, dus ik wil dat de spline aan deze 3 parameters voldoet.
Ik kan echter alleen een optie vinden om de minimale kromtestraal in te stellen.
Een beetje HS: van mijn kant heb ik de rondingen verlaten om buizen en kabels weer te geven. Ik maak een 3D schets met 2 of 3 raakbogen van een cirkel. Op die manier kan ik mijn mini plank neerzetten zoals ik wil. (zie afbeelding)