Ik tekende een vorm met rondingen aangedreven door vergelijkingen, maar ondanks de raaklijnen die perfect zouden moeten zijn, vertonen de zebra's na een "volumineer" van de lijn een soort discontinuïteit die hen vervormt, zoals een probleem met normalen. Zelfde probleem met een identiek pad, maar gemaakt met lijnen en bogen.
Hallo Ja, de aanpassingsmethode is de enige waarmee u "verslaafd" kunt blijven aan de eerste schets. Maar de zebrastrepen blijven gespannen omdat de spline-instellingen beperkt zijn. Aan de andere kant, als u de spline een beetje wilt "ontspannen", moet u deze bevrijden van de beperkingen van de aanpassing. Het zal niet langer volgen op wijzigingen in de oorspronkelijke schets. De onbeperkte spline kan worden omgezet in een spline die vervolgens kan worden vereenvoudigd om het gladstrijken van de zebra's beter te beheersen.
Bedankt voor het antwoord, maar het is veel te onnauwkeurig, naast het vaak crashen van mijn SW., verandert het niets aan de zebrastrepen ...
Het doet me pijn dat het niet mogelijk is om gewoon een spline te hebben die de referentiepunten bijhoudt en die de curves precies volgt door ten minste deze punten te passeren.
Als ik kies voor gesloten spline, heb ik handvatten, maar ik word gedwongen de symmetrie van de schets te tekenen, en ten slotte worden de referentiepunten niet gerespecteerd, dus de vorm komt niet overeen. Als ik kies voor open spline, heb ik in ieder geval de begin- en eindpunten die samenvallen, maar ik heb niet de handgrepen...
Serieus, kunnen we niet gewoon elk punt van de vorm met elkaar verbinden, om een spline te maken zonder af te vlakken, en vervolgens deze lijnen aan te passen aan de vorm met automatische afvlakking (tangens) van de punten??