Een assembly omzetten van een versie van CATIA v5-6 naar CATIA v5r21

Hallo

Ik wil graag een assembly omzetten van een versie van CATIA v5-6 naar CATIA v5r21.
Op het net vond ik deze link: https://grabcad.com/tutorials/how-do-i-convert-catia-v5-r21-files-to-v5-r20 die ik heb aangepast aan mijn geval.
Het werkt, maar deze procedure transformeert alleen de onderdelen en niet de montage.

Is er ook een methode om het geheel om te bouwen?

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Hallo

Het hulpprogramma DownwardCompatibility ondersteunt geen CATProducts of CATParts Multibody, het converteert de bouwgeschiedenis niet naar het resultaat en een solide zonder geschiedenis

Maar het kan worden gebruikt om de lagere versie te (synchroniseren) bij het wijzigen van de hogere versie.

Als u een STEP-licentie heeft, doet een AP214-stap van de assemblage het werk.

Onder V5R21 bij de opening (als u een STEP-licentie heeft) zal CATIA de Product(en) en Onderdelen aanmaken.

1 like

Dank je wel Franck voor je uitleg.

Aan de andere kant geef ik toe dat ik niet alles begreep. Ik zal daarom proberen te herformuleren.

Ten eerste begrijp ik dat u bevestigt dat DownwardCompatibility geen CATProducts ondersteunt.

Heeft u ook een andere manier om een CATPRoduct om te bouwen?

Het lijkt erop dat je een oplossing hebt: "Als je een STEP-licentie hebt, doet een AP214-stapassemblage het werk. Onder de V5R21 zal CATIA bij het openen (als je een STEP-licentie hebt) de Product(en) en de Onderdelen maken."

Aan de andere kant, hoe doe je deze "conversie van een product naar AP214 stap van CATIA v5-6" manipulatie?

Eenvoudig bestand opgeslagen als (we veranderen in Step)

Opties voor stap

Pas op voor verborgen elementen, deze worden standaard niet geconverteerd.

1 like

Hallo Franck,

Ik deed de manipulatie met DownwardCompatibility, maar ik kon de bouwboom van de onderdelen niet krijgen. Is er een techniek waarmee je de bouwbomen kunt herstellen als je upgradet naar een lagere versie (voor mij van V5-6 R2012 naar v5r21?

Ik hoop het, maar het lijkt erop dat dit niet mogelijk is

Hallo

Op geen enkele manier, aangezien CATIA opslaan in een lagere versie of in een ander formaat (Step, iges, stl, enz.) automatisch het verlies van de geschiedenis impliceert.

Er zijn softwareprogramma's die proberen een geschiedenis te reconstrueren van het originele bestand naar een lagere versie of een ander CAD-formaat.

Als de inhoud van het bestand volumetrisch is, hebben veel software, waaronder CATIA , "functieherkenning" -tools (FR1), het is mogelijk om een pseudo-geschiedenis te reconstrueren (deze zal noodzakelijkerwijs anders zijn dan de originele) en werkt niet op punten, plannen, oriëntatiepunten.

1 like