Een sldprt omzetten naar dxf

Hallo

Ik wil mijn onderdeelbestand converteren naar DXF, maar ik heb een probleem. Ik open mijn kamer, ik druk op "opslaan als" en ik selecteer de weergaven die ik wil converteren. Wanneer ik de conversie  start met de optie voor één bestand, wordt het kleine venster met een zwarte achtergrond weergegeven, maar wanneer ik valideer, sluit het kleine venster en kom ik terug naar het weergaveselectiescherm gebeurt er niets (geen opname), ik word gedwongen om de optie voor afzonderlijke bestanden te selecteren.

Ik begrijp het niet, want eerder heb ik conversies naar enkele bestanden gedaan zonder dit soort problemen tegen te komen.

Ik dank bij voorbaat iedereen die mij kan helpen.

Vriendelijke groeten.

Mattheüs S.

Hoi Cyrille,

Ik heb de test thuis gedaan en ik had geen problemen.

Is het specifiek voor een bestand of voor een bestand?

Mickaël

Hallo

Ik heb het met verschillende bestanden geprobeerd en helaas ervaar ik hetzelfde probleem.

Ik probeerde het opnieuw met de bestanden die ik een paar weken geleden had geconverteerd en hetzelfde probleem.

Ik heb wat CAD-bestanden gekopieerd naar een map op het bureaublad en het werkt weer.

CAD-bestanden worden opgeslagen in submappen met een naam van speciale tekens (1°-, 2°-, ...). Ik heb deze boom zeer recent op de CAD-bestanden gemaakt om ze te classificeren.

Tijdens de eerste conversies werden de bestanden opgeslagen in mappen/submappen zonder speciale tekens.

Kan dit van invloed zijn op het registreren van een conversie? Moet het aantal tekens in mappen en submappen worden beperkt?

Dank u voor de antwoorden.

Ja, het kan een impact hebben, het wordt zelfs sterk aanbevolen om geen speciale tekens te gebruiken in mapnamen of bestandsnamen, ik heb al mappen of bestanden gezien die onmogelijk te verwijderen waren vanwege hun naam of de lengte van hun pad dat bijna 256 tekens bedroeg.

Mick

2 likes

Ok bedankt voor de info.

Fijne dag.