Ik heb uitvindersbestanden van een onderaannemer die volgens hem geopend kunnen worden in solidworks.
Ik gebruik Catia en CREO voor R&D en vervolgens werkt de industrie aan solidworks 2016. Dus tot nu toe gaat het goed.
Solidworks vereist dat u inventor installeert om de bestanden te kunnen openen. Dus we installeren gewoon de viewer.
Na verschillende mislukte pogingen openen we het uitvindersbestand met de viewer en vervolgens dezelfde solidworks en daar wordt het bestand op wonderbaarlijke wijze geopend.
Ik sla het bestand op in de pas met zowel type 214 als 203.
Daar open ik het bestand 214 dat leeg is onder catia en dan de 203 die de onderdelen goed laadt.
Cool, ik ben geslaagd voor mijn pogingen.
Dus ik ga verder met andere elementen en daar is het drama niets leegs. Dezelfde operatie, we vinden het probleem in alle richtingen, nog steeds niets. Zelfs in Creo
Kleine vraag, waarschijnlijk heel dom maar toch.... in plaats van over te schakelen van een software waarvan het NAFIT-formaat niet in het NAFIT-formaat is, om het om te zetten in een STEP en het vervolgens naar een andere software te sturen om het opnieuw te bewerken.
Dus waarom zou je de leverancier niet rechtstreeks vragen om zijn Inventor-bestand om te zetten in een STEP? Normaal gesproken weet Inventor er net zo goed raad mee als Solidworks ;)
Ik heb eindelijk het probleem gevonden. Bij het opnemen van de stap bevindt de 3D zich buiten de solidworks-ruimte die beperkt is tot 1000 m. Omdat hij geen referentiepunt kan vinden, beschouwt hij de kamer waarschijnlijk als oneindig. Dus heb ik een coördinatensysteemmarkering ingevoegd en bij het opslaan van de stap heeft deze deze keer een opslagplaats.
Denkt u dat het systeem ons bij het inchecken op de hoogte zal stellen? Nee. Probleem opgelost door de stap in de solidworks-omgeving opnieuw te openen om er zeker van te zijn dat deze weet hoe deze deze zelf moet openen. Dit was niet het geval.
Catia opent eenvoudig een opstartbestand namens het stapbestand
Creo hetzelfde
Solidworks opent niets, maar informeert ons dat het onderdeel zich buiten de grensruimte bevindt