Conversie van Solidworks naar AutoCAD

Hallo

Ik wend me tot jou voor een dilemma dat zich aan mij voordoet, ondanks dat ik al onderwerpen heb doorgenomen die verband houden met mijn probleem.

Allereerst, om de context te schetsen en ervoor te zorgen dat de antwoorden in overeenstemming zijn met mijn middelen, werk ik aan SW 2014 Premium en AutoCAD Mechanical 2012 2D. Niemand in mijn bedrijf is getraind in AutoCAD 3D, vandaar mijn bezoek hier.

Als onderdeel van een project moet ik een plaatwerkstripinstallatie opzetten met een skid, een opslagtank, een tank (waar het plaatwerk circuleert) met zijn raamwerk en alle skid/tank, skid/tank, skid/fabrieksnetwerk en tank/fabrieksnetwerk.

De klant vroeg ons om een piping skid in 3D te modelleren (om de congestie te zien en onderhoudstoegangen te valideren). De rest van de studies kunnen in 2D worden gedaan onder AutoCAD (en we willen het om praktische redenen op deze manier doen, aangezien de civieltechnische en bouwplannen in AutoCAD 2D zijn).

Tot dan toe was het heel gemakkelijk, maar het is moeilijk voor de uiteindelijke weergave die in AutoCAD-formaat moet zijn en wat bruikbaarder is (waarmee ik bedoel, zonder alle kleine segmenten of parasitaire bogen die in AutoCAD worden gevonden) door de klant en de pijpfitter.

Kortom, om de skid die in AutoCAD is geconverteerd te manipuleren, zou ik graag een laag willen hebben voor elk netwerk en een laag voor de instrumentatie.

Vraag 1: Is het mogelijk om een 3D SW-bestand te converteren naar AutoCAD 3D? Zo ja, hoe?

Vraag 2: Is het mogelijk om deze 3D AutoCAD te verkrijgen met alle netwerken die op hun aangewezen en bruikbare laag uitkomen om vervolgens de skid/bac, skid/tank en skid/network netwerken te maken?

Ik denk dat ik duidelijk was in mijn uitleg en mijn vragen, maar zo niet...

Rémi

Hallo, heel eenvoudig!!

-Download Dassault System's Draftsight (gratis)

-Converteer uw native Solidworks-bestanden naar ACIS-indeling (. ZAT).

-Ga naar Draftsight, typ "ACISIN" in de opdrachtregel en open je .sat-bestand (ACIS)

-Sla het op in .dwg formaat

"Dat is het!"

EDIT: Ik had de tweede vraag niet gezien, Onder Draftsight, kunt u lagen toewijzen aan uw verschillende onderdelen, deze zelfde lagen aan te passen aan Autocad! Dat is ;)

Cdt

Joss

2 likes

Ik denk dat we het zonder de Draftsight-passage kunnen stellen:

export van s/http://exchange.autodesk.com/autocadmep/fra/online-help/BLDSYS/2012/FRA/pages/WS1a9193826455f5ff-4e14fac512c3c6d4e7e-7eaf.htm, import in Mechanical ()

Ik heb de iges genomen omdat ik het onlangs heb gedaan, het is mogelijk dat andere formaten zullen werken

2 likes

+1 @Joss ;)

Naar aanleiding van uw antwoorden, waarvoor ik u bedank, heb ik beide methoden getest...

En DraftSight voldoet het beste aan mijn verwachtingen.

Als ik mijn bestand echter open met DraftSight, verschijnen alle randen (zichtbaar en verborgen) en in mijn applicatie zou ik alleen de zichtbare randen willen hebben (de rommel van het leidingwerk in feite).

Is er een remedie voor dit probleem?

Rémi

Ik heb een paar onderwerpen doorgenomen, maar ik heb de indruk dat de zichtbaarheid van verborgen randen geen optie is in draftsight...

Ok, bedankt voor de tijd die je hebt genomen om me te antwoorden.

Hoe dan ook, DraftSight gaat mijn werk een stuk makkelijker maken;)