Conversie van STL naar vaste stof op creo2

Hallo allemaal, mijn probleem is het volgende: 

Ik moet een STL-bestand importeren in Creo2 om een bewerkingssimulatie uit te voeren, maar ik kan dit bestand niet omzetten in een bruikbare vaste stof.
De importopties zoals geïmporteerd in massief of oppervlak zijn grijs, ik weet niet hoe ik dit moet doen?

Hebben jullie een oplossing voor mij?

Bij voorbaat dank

Hallo

De stl is een formaat van een scanner, dus het is noch oppervlak noch vast, het is d-puntgaas dat opnieuw moet worden verwerkt om te proberen een volume of een oppervlak opnieuw te modelleren.

Op Creo 2 weet ik niet of zo'n module bestaat.

Sommige CAM-software kan het bewerkingsprogramma rechtstreeks op de onbewerkte STL maken.

@+

3 likes

Hallo

STL is niet bruikbaar op CREO 2.0

2 likes

Is er in dit geval een applicatie waarmee u dit bestand kunt converteren voordat u het op Creo gebruikt?

Niet voor zover ik weet, voor mij is het echt een formaat om te vermijden als er werk achter zit. Anders kan de kamer als model worden gebruikt om een nieuwe te ontwerpen, maar dat is alles.

Ja, daar heb ik de indruk van... Zelfs het kiezen van de kant van het model is niet eenvoudig.

Er zijn meer dan 300.000 facetten... Het is een hindernisbaan.

Bedankt voor je hulp

Hallo

Normaal gesproken verwerkt CAM-software STL voor bewerking.

Ik zie het nut er niet van in om terug te gaan naar Creo.

S.B

2 likes

Ja, maar ik gebruik de bewerkingsmodule op Creo... Ik heb geprobeerd een verspaningscursus te volgen... De snijder gaat door het model alsof er niets is...