Bestanden converteren van 2021 naar 2020

Hallo

Weet u of het mogelijk is om 3D en plannen van SldW 2021 naar 2020 te converteren?

Een collega in dienst van buiten ons bedrijf is bezig met 2021. Naar aanleiding van zijn aanstaande vertrek moet ik zijn werkzaamheden overnemen maar 2021 wordt niet ingezet in ons bedrijf.
Ik zal deze 3D en plannen moeten ophalen en ze vervolgens bijwerken volgens onze voortgang in de studie.
In plaats van een stap te doorlopen en alle plannen opnieuw te typen, had ik graag willen weten of deze conversie mogelijk was en dat in de versie van 2020 de koppelingen tussen 3D-onderdelen en 2D-plannen behouden zouden blijven om aanpassingen mogelijk te maken.

Bij voorbaat dank voor uw hulp

Nee, het is niet mogelijk om te upgraden naar de vorige versie. Een onderwerp dat helaas al vele malen aan de orde is gesteld.
De enige fatsoenlijke mogelijkheid voor mij is om de deal met de 2021-versie af te maken, anders moet je het helemaal opnieuw doen. (Stap = niet-wijzigbaar lichaam)
Ter informatie dwingen wij externe dienstverleners om met dezelfde versie als wij te werken, anders is het een probleem.

10 likes

Hallo

Als je Solidworks 2020 SP5 hebt geïnstalleerd, kun je de bestanden van 2021 openen.
Toekomstige releasecomponenten in eerdere versies - 2018 - SOLIDWORKS Help.
EN het lijkt erop dat je ze kunt opslaan als een STEP, en dan kun je de FeatureWorks-functie gebruiken om de build-boom opnieuw te maken
Overzicht van FeatureWorks - 2018 - SOLIDWORKS Help

3 likes

Ja @ac_cobra_427 maar het blijft een lichaam en het onderdeel of de assemblage is niet aanpasbaar.
Voor mij is de enige oplossing om de studie van de 2021 af te ronden, of alles opnieuw te doen op de 2020 (afhankelijk van de voortgang en tijd voor de 2 oplossingen.

@sbadenis

Om sneller te gaan voor de conversie, denk je dat het gepast is om het parasolid-formaat te gebruiken dat "een verdomme" lijkt te geven om het versienummer.

Vriendelijke groeten

1 like

Niet beter dan een Step @Zozo_mp , @thomas.bossonnet wil de blauwdrukken en 3d herstellen, de enige manier om dit te herstellen en ze op verzoek bij te werken, is door te werken aan de 2021 of hoger.

Dus voor mij kan noch een trede noch een ander neutraal formaat geschikt zijn, omdat de vlakken verloren gaan en de lichamen niet kunnen worden gewijzigd (behalve het toevoegen en verwijderen van materiaal, maar een pijn.
En de oplossing van de versie sup hetzelfde 3D zeer moeilijk aan te passen.
Mijn advies ging door naar de 2021 om deze zaak af te ronden.
Pas echter op dat u geen boekenkast of ander bedrijf opent, anders wordt het een 2021-versie...

3 likes

Als het mogelijk is om schetsen en functies van een instantie uit 2021 naar een instantie uit 2020 te kopiëren/plakken, dan is er misschien een manier om het onderdeel snel opnieuw uit te voeren met de 2 SW-instanties open, aangezien dit functies zijn die beide versies gemeen hebben.

Hallo
Tijdens de MyCAD kon ik een Gold SW partner zien die wellicht een oplossing kon bieden.
Het is in staat om een boom na te maken van een ander formaat, dus waarom niet van een stap.

Moge de kracht met je zijn.

Als het echt werkt, moet het een schot in de roos zijn! voorlopig beperkt tot 2018 - 2022 voor SW.
Ik heb de prijs van de licentie niet gevonden

Hallo
Ik vraag me af hoe ze het voor elkaar krijgen om in 2018 de opties/functies die alleen in 2022 bestaan, te omzeilen/opnieuw te creëren. :thinking:

Ik denk dat het hetzelfde principe is als FeatureWorks, het bepaalt de functies die moeten worden genomen op basis van de vorm, geometrie en het ontwerp van het onderdeel.

bjr,
Dus van wat ik begrijp, moet er worden geleerd tijdens het eerste gebruik en dan zal hij zijn leren reproduceren volgens de geometrieën die hij tegenkomt.
Het is een gevalideerde Gold Partner.
Moge de kracht met je zijn.

@sbadenis , juist door FeatureWorks te gebruiken kun je een stap of een parasolid aanpassen, want door FeatureWorks te starten, wordt een bouwboom nagemaakt met de schetsen en alles wat daarbij hoort.

1 like

Ja, ik ken FeatureWorks @ac_cobra_427 en geniet er van tijd tot tijd van, maar het is levensvatbaar voor een of 2 stuks.
Als het nodig is om het op een volledige studie met enkele honderden onderdelen en assemblage te doen, dan is het beter om over te stappen op de 2021-versie om de studie af te ronden.
Daarvoor zal alleen @thomas.bossonnet ons hierover kunnen antwoorden.
En in ieder geval zal hij zonder 2021 alleen de onderdelen terugkrijgen, niet de bijbehorende tekeningen zoals gevraagd.

Eindelijk, 2021 wordt geïnstalleerd door onze IT-afdeling

3 likes