Hallo Alain.
Natuurlijk lezen we allemaal aandachtig uw geschriften, die tegenwoordig zeldzaam zijn. (maar zeldzame geschriften zijn beter dan virale schreeuwen)
Het probleem dat je aan het licht brengt, is dat van het doel van de stage, zoals ik vaak heb gezien, waar het goedkope arbeid oplevert voor een paar maanden.
De andere houding die ik verkies, is die van het overdragen van een bepaalde knowhow (in de geest van de plichtsgezels) zonder te wachten op afgewerkte producten voor het bedrijf. Hier blijven we in het geval van het produceren van een onderdeel in CAD met software van het SW-type met als enig doel de student in staat te stellen te oefenen op echte onderdelen, vaak complexer dan die hij op school maakt. Ook volgens de "pure BE"-configuratie met onderaannemers of geïntegreerde ontwerpbureaus, kan hij hierdoor de rest van de CAD in de werkplaats zien.
Het argument van tijdverspilling dat vaak naar voren wordt gebracht, is misleidend, het is voldoende om zichzelf te organiseren en huiswerk voor de student te organiseren.
Dus geen "bot om aan te knagen" geest maar een "transmissie geest".
Een stortbak die kennis vergaart, vindt snel een grens, het moet op een dag worden omgevormd tot een bron. Een kenner die niet overdraagt - want ik weet niet wat een min of meer egoïstische houding is - is een idioot die ons wil doen geloven dat hij alles zonder anderen heeft geleerd.
AMHA, we hoeven niets meer te verwachten van uitgevers die al een gratis studentenlicentie aanbieden en het timemanagement van een licentie zou een hoofdpijndossier zijn zonder enige echte meerwaarde voor de uitgever.
Laten we niet naïef zijn, als alle uitgevers de studentenlicentie toestaan, is dat alleen om hun gebruikersbestand tegen zeer lage kosten uit te breiden.
Banken en verzekeringsmaatschappijen en fabrikanten van luiers op kraamafdelingen maken alleen al om deze reden jongeren het hof door ze valse vrijgevigheid te geven, als een leeuwerik (vrijgevigheid die altijd erg smal is als je goed kijkt ;-) ).
Hoe meer jonge Solidworks-gebruikers er zijn, hoe meer Pro's er SW zullen gebruiken. Neem software die weinig gebruikers heeft en probeer als werkgever iemand te vinden die weet hoe het te gebruiken en !!
Persoonlijk heb ik in eerste instantie voor Inventor en vervolgens voor SW gekozen, met name vanwege de mogelijke efficiënte hotline, het grote gebruikersbestand en ook de bestaande en niet-bestaande ondersteuningsforums.
Nou, mijn beste Alain! Dat gezegd hebbende, wens ik oprecht dat u uw moed bewaart in dienst van de overdracht van kennis. De dag dat je twijfelt als je een beetje ontmoedigd bent, komt hier, want voor velen op dit forum hebben ze veel respect voor je werk en je toewijding.
Met vriendelijke groet
Vriendelijke groeten