Bestanden converteren die bij een onderwijslicentie horen

Hoi allemaal

Ons bedrijf wil een stagiair integreren in de tekenopleiding en heeft een SW-onderwijslicentie. Alleen als het gaat om het opslaan van bestanden, wordt er een klein hoedje toegevoegd dat aangeeft dat er een educatieve licentie is. Vandaar mijn vraag: Is het mogelijk om deze hoed te verwijderen en het bestand te converteren onder een standaardlicentie?

Bedankt!

David

Hallo

Dit is mogelijk door de bestanden naar Dassault Systèmes te sturen om dit te doen, maar verder is dit onmogelijk.

3 likes

Een oplossing die kan helpen, om te zetten naar step en met een pro of premium versie wel functieherkenning te doen.

Ik weet het niet zeker, maar de hoed verschijnt wanneer het onderdeel is gemaakt door de Education-licentie, het verschijnt niet op de onderdeelwijzigingen.

Bedankt AC Cobra 427 en G.Casters. Ik zal proberen om te zetten naar stap en dan naar sldprt. Bedankt!!

Hallo

Nee, dat is onmogelijk

AC cobra terecht, we kunnen Dassault vragen, maar ze zullen het alleen doen voor een zeer klein aantal bestanden en alleen in uitzonderlijke gevallen ... Verdedigbaar. Educatieve licenties mogen niet worden gebruikt in de productie

G.casters heeft ook gelijk, we kunnen een export/import onderdeel doen bijvoorbeeld in parasolid  .... Maar we verliezen de ontwerpgeschiedenis  en de montagebeperkingen!

Aan de andere kant, zelfs als we het onderwijsgedeelte aanpassen met een pro-licentie, blijft de hoed

Cdlt

Alan

3 likes

Dank je wel acombier! Het exporteren naar stap en het vervolgens terugschakelen naar sldprt werkt, maar het is veel onnodige tijd.

1 like

Niet al te veel keuze in parasilid export

en opnieuw importeren in SW via functieherkenning 

@+

1 like

Hello@tous

Bovendien, zelfs als de hoed verdwijnt na het toevoegen van een wijziging met een standaardversie, blijft de versie met een waarschuwing (studentenlicentie).

Dit overkomt mij vaak bij het helpen van studenten op het forum.

Vervelender ook is dat sommige functies niet goed of helemaal niet werken.

De conversie door export en herkenning oplossing lijkt mij dan ook de juiste oplossing

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo
Ik kom op dit onderwerp terug omdat het mij na aan het hart ligt.
Als docent werktuigbouwkunde moeten mijn studenten verschillende stages lopen bij bedrijven en dus bij het ontwerpbureau.
Om nog maar te zwijgen van de terughoudendheid van werkgevers om stagiaires op dit gebied aan te nemen, is er altijd het probleem van werkstations die zijn uitgerust met CAD-software die aan schoolkinderen moeten worden verstrekt. En gezien de kosten van hardware en vooral software, kunnen maar weinig bedrijven het zich veroorloven om een baan 2 maanden aan een student over te laten.
Wat de uitrusting betreft, zijn veel studenten goed uitgerust; En scholen kunnen altijd een baan uitlenen voor de duur van de stage. Dus de oplossing van een educatieve versie van SolidWorks zou ideaal zijn voor stages als er niet dit probleem was van "hoedje" en andere inscripties op de afdrukken van de tekeningen.
Omdat werkgevers zich er in het begin niet altijd van bewust zijn dat als een stagiair een stuk maakt met een educatieve versie en het wordt geïntegreerd in een assemblage, het pas bij de tekening van deze assemblage is dat we de educatieve inscripties vinden. En dit maakt een "taak" om het werk terug te geven aan een klant.
De enige oplossing is dus om de student in stage een onderwerp te geven dat niet interessant is voor het bedrijf, een bot om aan te knagen, om hem bezig te houden. En heel vaak verliezen we alle interesse om in een bedrijf te zijn, om echt werk uit te voeren met een realisatie aan het eind, of om in contact te staan met andere ontwerpers voor een project.
Kortom, ik vraag me af of er geen oplossing kan zijn van softwareleveranciers om de software tijdens de stageperiode te "ontregelen", uiteraard na de ondertekening van een contract tussen de verschillende partners (het bedrijf, de school en de leverancier).
In de hoop gelezen te worden

3 likes

Hallo Alain.

Natuurlijk lezen we allemaal aandachtig uw geschriften, die tegenwoordig zeldzaam zijn.   (maar zeldzame geschriften zijn beter dan virale schreeuwen)

Het probleem dat je aan het licht brengt, is dat van het doel van de stage, zoals ik vaak heb gezien, waar het goedkope arbeid oplevert voor een paar maanden.

De andere houding die ik verkies, is die van het overdragen van een bepaalde knowhow (in de geest van de plichtsgezels) zonder te wachten op afgewerkte producten voor het bedrijf. Hier blijven we in het geval van het produceren van een onderdeel in CAD met software van het SW-type met als enig doel de student in staat te stellen te oefenen op echte onderdelen, vaak complexer dan die hij op school maakt. Ook volgens de "pure BE"-configuratie met onderaannemers of geïntegreerde ontwerpbureaus, kan hij hierdoor de rest van de CAD in de werkplaats zien.
Het argument van tijdverspilling dat vaak naar voren wordt gebracht, is misleidend, het is voldoende om zichzelf te organiseren en huiswerk voor de student te organiseren.
Dus geen "bot om aan te knagen" geest maar een "transmissie geest".
Een stortbak die kennis vergaart, vindt snel een grens, het moet op een dag worden omgevormd tot een bron. Een kenner die niet overdraagt - want ik weet niet wat een min of meer egoïstische houding is - is een idioot die ons wil doen geloven dat hij alles zonder anderen heeft geleerd.

AMHA, we hoeven niets meer te verwachten van uitgevers die al een gratis studentenlicentie aanbieden en het timemanagement van een licentie zou een hoofdpijndossier zijn zonder enige echte meerwaarde voor de uitgever.

Laten we niet naïef zijn, als alle uitgevers de studentenlicentie toestaan, is dat alleen om hun gebruikersbestand tegen zeer lage kosten uit te breiden.
Banken en verzekeringsmaatschappijen en fabrikanten van luiers op kraamafdelingen maken alleen al om deze reden jongeren het hof door ze valse vrijgevigheid te geven, als een leeuwerik (vrijgevigheid die altijd erg smal is als je goed  kijkt ;-)  ).

Hoe meer jonge Solidworks-gebruikers er zijn, hoe meer Pro's er SW zullen gebruiken. Neem software die weinig gebruikers heeft en probeer als werkgever iemand te vinden die weet hoe het te gebruiken en !!

Persoonlijk heb ik in eerste instantie voor Inventor en vervolgens voor SW gekozen, met name vanwege de mogelijke efficiënte hotline, het grote gebruikersbestand en ook de bestaande en niet-bestaande ondersteuningsforums.

Nou,  mijn beste Alain! Dat gezegd hebbende, wens ik oprecht dat u uw moed bewaart in dienst van de overdracht van kennis. De dag dat je twijfelt als je een beetje ontmoedigd bent, komt hier, want voor velen op dit forum hebben ze veel respect voor je werk en je toewijding.

Met vriendelijke groet

Vriendelijke groeten

5 likes