Hallo
Ik kom vandaag naar je toe over een solidworks/ Aurocad file conversie probleem
Inderdaad, ik werk in een ontwerpbureau waar de meeste van mijn collega's solidworks beheersen (ik trouwens ook), meestal voor de vervaardiging van onderdelen, sturen we onze onderaannemers een STEP-bestand, hij is verantwoordelijk voor het maken van alle productieplannen.
Tegenwoordig zijn de dingen veranderd en wordt de productie van al onze onderdelen in eigen beheer gedaan (een recent aangeschafte werkplaats), waardoor we niet alleen de detailplannen van alle onderdelen moeten maken, maar dit ook op de Autocad moeten doen, aangezien ze dat alleen als software in de werkplaats hebben voor productie.
Ik beheers Autocad niet, dus ik maak mijn plannen zoals gewoonlijk op solidworks , met specifieke lagen voor elk detail (afmetingen, nomenclatuur... enz.), en standaard plaatformaten (A0, A3, A4,...), en om mijn werk gemakkelijker te maken, sla ik op in DWG-formaat om over te schakelen naar autocad, behalve dat ik tijdens de conversie alle opmaak verlies die ik op solidworks heb (Laagkleuren, lijndiktes, Schub... enz.), wat me dwingt om het werk op Autocad opnieuw te doen, elke keer tijdverspilling wetende dat ik honderd foto's moet maken.
Ik kom vandaag naar je toe om erachter te komen of je ooit met beide software tegelijk hebt moeten werken en of je technieken hebt om tussen de twee software te schakelen zonder de tekening elke keer opnieuw te doen, het ideaal is om te kunnen:
1- Maak een van de standaard autocad-lagen die u kunt selecteren tijdens de solidworks/Autocad-conversie om de formaten te kunnen vinden die u al op solidworks hebt gemaakt.
Ik ben al begonnen met het ontwikkelen van deze oplossing, dus aarzel niet om me te antwoorden zodat we ideeën kunnen uitwisselen.
Alvast bedankt voor uw feedback.
Camelia