Schets converteren naar Lib Feat Part .sldlfp

Hallo

Ik heb problemen met het converteren van aluminium profielschetsen naar Lib Feat Part onder sw 2013.

Eenmaal opgeslagen in de lasmap waar ik naartoe ga om mijn componenten te halen, als ik een schets volg, vertelt het me dat mijn bibliotheekfunctie leeg is.

Zijn er aanknopingspunten?

capture_1.png

Hallo

Heb je erover nagedacht om je schetspictogram te markeren voordat je het opslaat?

sans_titre.png
2 likes

Hier is een van de SW-bestanden die ik heb herwerkt om op te slaan in LFP

N0115-45x45-4O.sldprt

Zie je je profiel als je zelf de .sldlfp opent?

SAMERLIPOPETTE werkt

Hallo

Wanneer je in je SLDPRT bent en je maakt File Save As en je kiest .SLDLFP dan moet je eerst je schets selecteren in de Feature Manager

2 likes

Het bestand dat u bijvoegt, is in sldprt en niet in sldflp.

Het probleem komt daar vandaan als het degene is die je in de bibliotheek probeert te plaatsen!

@Benoit.LF

Nee, het is het bestand waaronder ik begin op te slaan, dus het is normaal dat het een doc-stuk is

Het was goed geselecteerd, de schets die ik miste

Sorry dat ik een oud onderwerp opgraaf, maar ik had hetzelfde probleem en ik heb net de oplossing gevonden.
De oplossing komt uit deze video: https://www.youtube.com/watch?v=XehIA9JDN-c&ab_channel=TDIMod%C3%A9lisation. Het is daarom noodzakelijk om:

- Sla het sjabloon op als een .sldlpf-bestand, maar laat de schets markeren, anders is het gemaakte sjabloon leeg. Als het sjabloon leeg is, hoeft u alleen maar te bewerken en vereenvoudigd stuk te annuleren. De schets komt dus terug;

- Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de schets en selecteer toevoegen aan bibliotheek. Op de schets zie je een klein L-logo. 

Ik hoop dat dit jou net zoveel helpt als ik bij het maken van profielen!

Ik heb zojuist de methode van Charleslr getest op mijn versie van 2018. Het werkt. 

Bedankt.