Hoi allemaal.
Ik heb je hulp nodig. Ik heb een STEP-bestand ontvangen van een van onze klanten. Kunt u mij vertellen hoe ik deze assemblage kan omzetten naar een plaatwerkassemblage?
Fijne feestdagen[
267830-LN01-VAATWASSER 2BACS.stp.STEP (3.9 MB)
](https://)
Hallo
Geen wonder, non-native bestanden zoals step, iges... Sta directe import met de constructiefuncties niet toe.
Je moet het importeren in SW en proberen een herkenning te maken van Feature Works-functies en in het bijzonder voor plaatwerk.
Fijne dag
Hallo @oana.dragos
Zou je het juiste bestand kunnen posten, want het heet BACS.step.STEP
Anders zou ik willen @remrem en u eraan herinneren dat zelfs als u alle onderdelen ombouwt, u geen beperking zult hebben tussen de verschillende volumes en dat u daarom voor uw montage gedwongen zult zijn ze allemaal opnieuw te maken om een echte assemblage te hebben, anders zullen de onderdelen in alle richtingen dwalen.
Groetjes
Hallo
Er is geen automatische oplossing. Herkenning van plaatwerkkenmerken werkt alleen als het werkstuk schoon is. Maar deze automatische of interactieve herkenning mislukt meestal zonder het defect te vertonen.
Het omzetten naar plaatwerk heeft dezelfde resultaten, maar het gebruik ervan in de stap-voor-stap modus geeft goede resultaten en kan tijd besparen in vergelijking met handmatige reconstructie.
Dit zinkmasker heeft bijvoorbeeld een kleine, onmerkbare fout in twee vouwen die de conversie weigert te verwerken. Gezichten die elkaar kruisten. Dit heb ik gecorrigeerd met een volumefunctie voordat ik overging tot de ombouw naar plaatwerk. Zie bijgevoegd bestand om het beter te begrijpen.
V 2018. De conversie duurde 1 min. Tijd om de fouten te vinden.
Kies de vaste kant en klik vervolgens op de vouwen door geleidelijk van de vaste kant naar buiten te bewegen. Zolang er geen vergissing is, krijgen de gevouwen vlakken dezelfde kleur als de vaste zijde. De kleinste fout zorgt ervoor dat de kleur verandert. Bekijk de vouw in detail en repareer. Start vervolgens de conversie opnieuw.
267830A01T - DUIKEN TOP.stp.sldprt (605.9 KB)
[Trolmodus AAN]
Welkom @soring
Heb je een methode om alle stukken in één keer om te zetten?
Ik doe het stuk voor stuk door te openen en om te zetten en het is erg lang als er veel stukken zijn.
[Trolmodus/Uit]
[Troll Mode ON] uitbesteden in een goedkoop MO-land [/ Troll Mode]
Uh... Nee. Ik heb slechts twee stukken gemaakt die ik als plaatwerk heb opgespoord. Ik heb geen gebundelde oplossing. Natuurlijk moet het stempelen opnieuw worden gedaan. Bijvoorbeeld de gootsteen die niet om te bouwen is. De enige moeilijkheid zou zijn om eventuele defecten op te sporen.
De spoelbak zet feilloos om. De zwarte delen eronder (1 mm gestanst) zitten merkwaardig genoeg niet in de trede en worden dus niet meegenomen in de ombouw.
Als het interessant is voor @oana.dragos is het gemakkelijk toe te voegen
Vriendelijke groeten
De gootsteen is inderdaad om te bouwen. Wat mij raar lijkt, is de dikte van 2 mm. Meestal is een diepgetrokken spoelbak maximaal 0,6.
Maar goed, de anderen (allemaal) zijn gemakkelijk om te zetten in een paar klikken. Aan de andere kant verloor ik de tikken bij het importeren van de stap.
267830-LN01-INVALKAST 2BACS.zip (7,6 MB)
Dank u allen voor uw antwoorden. Het heeft me echt geholpen. Dus als ik een STEP-bestand (een assembly) heb, moet ik elk onderdeel importeren in SolidWorks en vervolgens moet ik het converteren met Feature Works?
Hallo Oana
- Functie werkt ja wanneer het werkt. Het voordeel: dit resulteert in plaatwerkfuncties die later kunnen worden gewijzigd. Wel zo handig als je wilt aanpassen.
- Ombouw van volume naar plaatwerk als u achteraf geen wijzigingen meer wilt aanbrengen. Het resultaat is een plaatwerk onderdeel. Afvlakken OK maar geen wijziging mogelijk behalve de dikte