Weet u of het mogelijk is om een plaatwerkonderdeel om te zetten in een massief onderdeel?
Dit is waarom: Ik heb een op maat gebogen RVS profiel dat we al jaren gebruiken en dat vervangen gaat worden door een geëxtrudeerd aluminium profiel. Het buitenprofiel blijft hetzelfde, maar de binnenkant van het nieuwe aluminium profiel wordt geribbeld. Omdat we duizenden onderdelen moeten ombouwen/wijzigen, heb ik een slot gepland waarmee we het nieuwe profiel kunnen samenvoegen met het oude en zo onze stressoppervlakken voor al onze assemblages kunnen behouden. Maar de sleuf werkt niet op een plaatwerkonderdeel. Ik heb getest door het plaatwerkprofiel in standaard volume-extrusie te maken en de sleuf werkt.
Vandaar mijn vraag over het omzetten van een plaatwerk onderdeel naar een massief onderdeel. Of als je andere oplossingen / leads hebt, neem ik het aan.
Welkom @ac_cobra_427 Bijgevoegd is het TEST TOLERIE onderdeel dat moet worden omgezet in een volume TOLERIE TEST. SLDPRT (159.2 KB) Bedankt voor de hulp
En zie je wat de sleuf zou zijn als je hem zou gebruiken voor de samensmelting van de twee profielen? Welke testen heb je al geprobeerd? En dan echt de functies verwijderen en kijken wat er staat
Welkom @ac_cobra_427 Bedankt voor de bestede tijd en de snelle reactie. Verander in feite gewoon de functie zoals hierboven wanneer het profiel onbewerkt blijft. Maar we hebben gaten aan alle 3 de kanten:
Dus als ik een extrusie uit 1810 opnieuw maak, hoef ik deze niet samen te voegen, vervolgens de schetsen van alle functies op de vlakken van het nieuwe volume opnieuw te kalibreren en het actiegebied van de materiaalverwijdering op dit nieuwe volume te definiëren. Aangezien er dus geen koppeling meer is tussen de boorfuncties en de plaatwerkfunctie, kan ik deze functie verwijderen. Dat is veel handling en tijd per paal. Ik dacht dat er een manier was om een plaatwerkfunctie om te zetten naar een standaardvolume, maar blijkbaar is dat niet zo. Jammer, want anders hadden we gewoon de gleuf tussen de plaatwerkfunctie en de boorfunctie moeten invoegen zodat alles zou gebeuren zonder de schets en/of andere ...
Hallo aan jou, Ik denk dat het in ieder geval een beetje (te) lang zal worden in ieder geval. En in de context van deze industriële evolutie die u beschrijft, zelfs als dat betekent dat u tijd moet besteden, zou deze tijd niet ook kunnen worden gebruikt om een familie van onderdelen met productreferenties te creëren, of op zijn minst om een reflectie in deze richting te hebben (verleden/heden/toekomst), gegevensherstel, enz...