Converteer STEP (700 MB) naar Solidworks

Hoi allemaal

Ik heb 3 grote STEP-bestanden die ik wil converteren naar Solidworks. Als ik ze probeer te converteren met Solidworks, duurt het minstens 2 dagen om te werken en uiteindelijk crasht Solidworks.

Is er een bepaalde methode, software of online conversiesite om mijn probleem op te lossen.

Bij voorbaat dank

Vriendelijke groeten

Waar komen jullie STEP-bestanden vandaan?

Is er geen manier om ze schoon te maken voor export?

1 like

Hallo

Het is mogelijk om bestanden gratis naar STEP te converteren zonder via SolidWorks te gaan.

Zie mijn tutorial:

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/convertir-gratuitement-des-fichiers-solidworks-sldprt-sldasm-en-step

2 likes

@PL, wat @Nico-H wil is het tegenovergestelde, een STEP-bestand omzetten in een Solidworks-bestand.

@Nico, ik ga je dezelfde vraag stellen als @Bart, waar komen STEP-bestanden vandaan? Heb je geen manier om ze in meerdere delen te ontvangen? Omdat 700MB erg groot is, moet er een assembly zijn die je meerdere keren kunt herstellen, om te voorkomen dat het crasht...

Anders, als u andere formaten kunt krijgen die minder wegen, gaat u naar deze optie.

Daarna zijn er een paar dingen die u kunt doen voordat u uw assembly importeert, sluit al uw applicaties om zoveel mogelijk RAM vrij te maken, stel de prestaties van Solidworks in op een minimum, u kunt zelfs een nieuw documentsjabloon maken met minimale prestaties en beeldkwaliteit, die zo min mogelijk geheugen gebruikt en die uitsluitend voor uw imports wordt gebruikt.

Houd ons op de hoogte, ik ben geïnteresseerd, ik had veel problemen met de traagheid van de software vanwege de zwaarte van de importbestanden (maar het was niet veel vergeleken met je 700 MB ^^)

Cdt

Joss

3 likes

Inderdaad, tijd voor mij!

Zijn de bestanden lokaal? Als ze zich op het netwerk bevinden, maak dan lokaal een kopie en probeer ook lokaal op te slaan.

U kunt ook proberen op te slaan als een onderdeel in plaats van als een assembly, en proberen de fouten van de STEP op te ruimen voordat u deze opslaat in SolidWorks.

1 like

Aan allen, dank u voor uw antwoorden.

RWZI's zijn productielijnen. 

Hier zijn de 1e regels van een van de STEP-bestanden die met het kladblok zijn geopend: (ISO-10303-21;
RUBRIEK;
FILE_DESCRIPTION("Creo Elements/Direct Modeling STEP Export"),"2; 1');
FILE_NAME('GGL_PART_2.stp','2014-04-29T15:33:37',(''),(''),
"Creo Elements/Direct Modeling STEP-processor voor AP214 (Solid Model)",
'Creo Elements/Direct Modellering 18.0B  02-Dec-2011 (C) Parametrisch Technol
ogy GmbH','');
FILE_SCHEMA(('AUTOMOTIVE_DESIGN { 1 0 10303 214 1 1 1 1 1 }'))

Dus ik denk dat de assemblage is gedaan met CREO-software

Ik heb de Crossmanager-software geprobeerd, zonder resultaat, ik heb het 9 of 10 dagen laten draaien, maar de laatste 2 dagen leek het vast te zitten op hetzelfde percentage.

1 like

Met zo'n groot bestand, zelfs als het je lukt om het naar .sldasm of meme naar .sldprt te converteren, verspil je naar mijn mening veel tijd elke keer opgeslagen, herbouwd, gewijzigd en meme om het te manipuleren.

Ik werk met klanten die me bestanden van 100 MB sturen en soms, gewoon voor een knipbeurt, wacht ik 5 tot 10 minuten, de zoom schokt vreselijk, zodra ik een onderdeel wil integreren, zelfs het eenvoudigste, het kan in minuten worden geteld.

Voor een opname heb ik tijd om een sigaret te gaan roken en mezelf een koffie in te schenken...

Naar mijn mening moet je echt een manier vinden om je bestand volledig op te schonen, te beperken voordat je het converteert, want zelfs als het je lukt om het te converteren, moet je het daarna opslaan en het komt vaak voor dat het crasht tijdens de opname. Ik kan je dit vertellen omdat ik op die manier veel tijd heb verspild, soms kostte het me twee dagen om een stapbestand met Solidworks te openen, zodat uiteindelijk het opslaan van het bestand de software liet crashen.

Voor grotere melanges moest ik mijn klant vragen om het in verschillende delen te splitsen of het in een lichter formaat naar mij op te sturen, zodat ik het kon gebruiken.

Cdt

Joss

PS: Wat @PL in zijn laatste bericht zegt, is best belangrijk, als je bestand op een netwerk is opgeslagen, sla het dan lokaal op, het gebruikt minder RAM en het hapert veel minder.

@Joss.G, ik wil deze bestanden converteren naar Solidworks zodat ik wat assemblages van de algemene vergadering kan gebruiken. Voor alle duidelijkheid: elke RWZI is een productielijn en ik wil er slechts een paar machines van terughalen  .

Maar als ik je dat vraag, is dat omdat ik op geen enkele manier de fractionele STAP of iets dergelijks kan hebben. Ik heb deze 3 RWZI's en dat is het. Anders had ik ze wel om de losse RWZI's gevraagd, ik ben niet gek!! lol ;) :D

En om @PL ja te antwoorden, ik gebruik alles lokaal.

Aan de andere kant zijn er geen websites waar je online kunt converteren? 

@ Felix, het was gewoon een vraag  ;)

Anders ja, de bestanden kunnen bugs bevatten, als dat het is, onmogelijk om ze te repareren??

Oeps, ik heb ze verwijderd :/

Maar hoe dan ook, met Crossmanager kon geen enkel bestand worden geconverteerd, want 9-10 dagen voor 1 STEP-bestand, dus op de 10e dag ben ik ermee gestopt

Als je van plan bent om door de productielijnen van je RWZI te gaan om de machines te vinden die je wilt, kan ik je absoluut niet helpen, de regels code en ik zijn nog niet eens de helft van één!

Het lijkt in ieder geval erg moeilijk te bereiken...

En voor websites, zoals @Felix zegt, zal het niet minder tijd kosten.

Zo niet, hoeveel RAM heb je dan? Het kan ook daar vandaan komen.

Ik heb net wat discussies over het onderwerp gelezen en bijna elke keer eindigde het op dezelfde manier: de persoon die het probleem had, had geen pc die goed genoeg was, hij moest zijn bestand via een dropbox naar een aardig genoeg persoon sturen (en die een oorlogsmachine heeft) om de conversie voor hem te doen...

1 like

@Joss.G lol Nee je hebt het verkeerd begrepen, de RWZI vertegenwoordigt een assemblage van een fabrieksproductielijn, bestaande uit verschillende machines, en ik wil er een aantal herstellen;)

en om je vragen te beantwoorden, heb ik het op 2 verschillende pc's geprobeerd. Om precies te zijn, de 1e was een Intel Xeon CPU E31225 @ 3.10GHz met 8GB RAM, en de 2e had ook 8GB ram en een beetje nieuwer (aan de andere kant ken ik de processor niet meer omdat de pc niet meer in onze kantoren staat)

Harf, ik begreep er niets van;D

Bizzard, 8 GB zou normaal genoeg moeten zijn...

Ik geef toe dat ik aan het werk ben :-/

Hallo

8MB alleen denk ik dat het probleem daar vandaan komt. Ik heb onlangs een complete RWZI-fabriek geopend die 950 MB was, het duurde meer dan een dag om deze te openen en ongeveer 6 uur om alle bestanden op te slaan.

Aan de andere kant zat ik op een werkstation met 16 GB RAM in 64 bits onder de zeven, met een HDD in 15000 rpm.

Edit: en de 16GB werden allemaal gebruikt ...

@+

1 like

Hallo

Ik zou zeggen om toe te voegen dat in solidworks 2014 16 GB een minimum is om mee te werken. hoe nieuwer de versie, hoe meer Ram je zou moeten hebben.

Dus welke versie van solidworks gebruik je?

Ik heb het geprobeerd met 2012 en 2013, in beide gevallen crashte het. Ik bevestig dat de 8GB werd gebruikt op 100% lol

Helaas hebben we geen krachtigere machines...

@SEPM. Gerald : Als ik jouw kant op ga, zou ik ze moeten converteren met een solidworks 2010 of lager om alleen mijn 8GB te gebruiken: D

Vraag indien mogelijk aan uw klant/leverancier om een export in parasolid in plaats van de stap.

1 Het bestand is veel lichter

2 parasolid is min of meer de moedertaal van Solidworks en Creo (als ik me goed herinner)

Dit zou je dus in staat moeten stellen om sneller te openen en minder te crashen.

U kunt de persoon die u het bestand heeft verstrekt ook vragen om te proberen het met zijn software te openen. Als hij het niet kan, heeft het geen zin om het te proberen, dit betekent dat het exportbestand buggy is (dit zou niet verrassend zijn gezien de grootte)

Ik hoop dat dit je helpt

2 likes

Nee, helaas kan ik ze niet om een ander formaat vragen:(

Een stap van deze omvang heb je veel RAM nodig om alles op te slaan, 8 g RAM is misschien niet genoeg, op het eerste gezicht zou het 16 g kosten.

Wanneer het RAM-geheugen verzadigd is, neemt het virtuele geheugen het over, standaard is het volume niet erg groot, je kunt het vergroten. Het is niet ideaal, maar je kunt er een groot model mee openen.  Het crasht als algemene regel veel meer zodra het RAM-geheugen verzadigd is. Ik heb er een gewoonte van gemaakt om vaak de taakbeheerder te openen om te controleren wat er aan de hand is.

Ik werk al enkele jaren aan hetzelfde model, een complete motorfiets. Meer dan 2000 onderdelen, als ik het in native CATIA-formaat open, neemt het een dozijn gigabyte RAM in beslag. De volledige stap is meer dan een giga!  Ik moest mijn pc regelmatig upgraden, momenteel heb ik een xeon E5-2680, 32 g ram, een quadro 6000.

RAM is essentieel, het stelt u in staat om berekeningen op grote modellen te laden en uit te voeren. De krachtige CPU wordt voornamelijk gebruikt voor het renderen van keyshots, een hoge frequentie maakt het mogelijk om de prestaties op applicaties die niet meerdere cores gebruiken niet te schaden. De krachtige CG is voor de vloeiendheid van animatie op het scherm in 2560/1440. het schokt nog steeds als alles open is...

Voor dit soort hardware exploderen de prijzen, maar er zijn de nieuwste generatie Xeon-processors tegen betaalbare prijzen tweedehands, hetzelfde geldt voor professionele grafische kaarten.