Oppervlak omzetten in plaatwerk

Goedenavond op mijn beurt, als ik een bol in verschillende delen in plaatwerk zou willen maken, begon ik met een oppervlak, maar ik zou het moeten rollen, dus ik moet het in plaatwerk passeren en daar struikel ik?

Ik plaats een screenshot, bedankt voor je antwoorden

Marco

capture_decran_11.png

Hallo

Moet je niet eerst dikker worden? Omdat plaatwerk alleen werkt als er een dikte is, en een oppervlak virtueel  is en geen consistentie heeft

Wat denk je?

Vriendelijke groeten

5 likes

Hallo @marco42marc 

Zoals onze vriend says@Zozo

om te kunnen transformeren in plaatwerk 

Je hebt al een volume nodig

Een oppervlak is geen volume 

Een verdikt oppervlak wordt een volume 

@+

5 likes

Hallo

Ik ben het niet eens met mijn collega's, het is mogelijk om het van een oppervlak om te zetten in plaatwerk,
Aan de andere kant is het onmogelijk om een bol of een deel van een bol te ontwikkelen,

Het om te zetten oppervlak moet ook een vlak gedeelte zijn (ongeveer 0,01 of 0,1 is voldoende)

surface_tole.jpg
3 likes

@ Pierre S

Dank je wel Pierre;-) van deze precisie omdat het "volume omzetten" voor iets dat geen volume is, geen zin heeft.

Ben het ook met je eens over het bolgedeelte: detail dat ik niet heb gezien omdat ik net heb geantwoord oppervlak == > naar plaatwerk. 
Solidwoks weet niet hoe je moet stempelen ;-)

Vriendelijke groeten

Hallo @Pierre S

Ik wil niet tegenspreken 

Maar bij het zien van je jpeg

Je zet een dikte van 0,05 mm

Je zet het oppervlak dus om naar volume 

Het is goed gespecificeerd, het lijkt mij via de tool (volume omzetten naar plaatwerk)

Je moet dus een volume maken

Maar het is waar dat we, zoals u aantoont, het oppervlak kunnen selecteren

En het is van dit oppervlak dat je het een dikte geeft, zelfs tenminste

@+ ;-)

2 likes

Hallo allemaal,

@gt22 dat is allemaal gedaan :-) , het is het hulpmiddel om over te stappen op plaatwerk dat dikte aan het oppervlak toevoegt