Ik ben op zoek naar een assemblagebestand om te zetten naar 3D DXF voor een van mijn klanten.
Ik heb verschillende methoden geprobeerd:
- Door automatische conversiesites, maar mijn bestand is te groot, of ik heb niet het juiste formaat vereist, of het werkt niet.
- Door mijn assembly op te slaan als een onderdeelbestand en vervolgens als een DXF, maar het werkt niet, kan mijn klant het niet openen.
- Door mijn assembly op te slaan in *.sat formaat en vervolgens door DrafSight te gaan in *.dxf (methode te vinden op het forum), maar mijn client kan het nog steeds niet openen. Van mijn kant lukt het me om het tegenovergestelde te doen met het verkregen bestand *.dxf -> *.sat -> *.sldprt).
ac cobra 427: Het STEP-formaat is het 1e formaat dat ik heb gebruikt, maar het lijkt erop dat er geen rekening mee wordt gehouden door Autocad.
OBI WAN: Mijn SAT-bestand is in versie 10 en mijn DXF3D in R2010.
gt22: Ik zal bij mijn klant vragen naar zijn log en versie. Mijn onderdeelbestand is voornamelijk in volume, ik heb alleen een beschermend raster in het oppervlak.
Ja, ik kan het openen via Draftsight, ik kan het ook openen via SolidWorks maar de software krijgt er alleen een 2D van.
Ik heb een element in het oppervlak en al het andere in volume na het converteren van *.sldasm naar *.sldprt, denk je dat dit element de oorzaak van het probleem kan zijn?
Het is ons niet gelukt met DWG3D of DXF3D formaten, er moet iets heel eenvoudigs te doen zijn dat we niet doen.
Mijn klant vond de oplossing aan zijn kant om STEP-bestanden te openen onder Autocad (hij heeft de 2019-versie). Tot nu toe probeerde het het STEP-bestand te openen, maar je moet via "een bestand importeren" gaan en niet "een bestand openen".
Van mijn kant ben ik gewend om mijn STEP-bestanden rechtstreeks naar SolidWorks te uploaden en de software beheert zichzelf, dus ik heb er niet over nagedacht en ik ken Autocad niet...
In ieder geval bedankt dat je de tijd hebt genomen om me te antwoorden.