Een STL-bestand converteren van een 3D-scan naar een volume

Hoi allemaal

Ik zou graag uw opheldering willen hebben, mijn zorg betreft een STL-bestand dat is gegenereerd na een scan van een model. Allereerst zou ik graag willen weten hoe ik het bruikbaar kan maken, om er een solide van te maken.

Ik heb geprobeerd het te openen door het STL-bestand in volume of oppervlak te importeren, maar solidworks vertelt me dat het bestand te groot is.

Toen heb ik geprobeerd om Scanto 3D te gebruiken, maar er is niets beschikbaar in de pictogrammen (behalve curve wizard)

Bij voorbaat dank voor uw hulp en "keep safe":)

Door het plaatsen van het bestand zou het eenvoudiger voor mij zijn

@+

2 likes

Hallo

Ja, ik weet het, sorry, maar voor vertrouwelijkheid kan ik niet :(.

Als je kunt, stel je dan een cilinder voor die aan één kant open is (ik kan niet sluiten) met groeven rondom.

​​​​​​​

Hallo odic1

Als u andere resultaten wilt hebben, moet u uitgaan van het puntbestand dat door uw scanner is gegenereerd en de juiste tools en procedures gebruiken.

In afwachting van andere meningen en zoals ik jouw deel zie, zet je je STL om in PART (SLDPRT).

Vanuit je STL kun je het materiaal dat je mist toevoegen zoals je zou doen als alles rechtstreeks in SW was gemaakt. Het hangt er allemaal van af of je overal gaten hebt door gebrek aan materiaal of alleen op bepaalde plaatsen.

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

Probeer 3D Builder C is een gratis Microsoft Store-software

Je schuift je STL erin en je laat het repareren en het zet het om in volume 

1 like

Hallo

Voor STL's die te groot zijn, gebruik ik meshmixer.

Met de software kun je de grootte van je mesh (handmatig) opnieuw definiëren en vervolgens exporteer ik als een stapbestand.

De software vertelt je rechtsonder het aantal driehoeken in je kamer. Dit geeft een indicatie van de "complexiteit/grootte" van uw kamer.

1 like