Hoe kun je op Solidworks een assembly kopiëren? Ik heb twee aanzienlijk verschillende assemblages te doen. Nadat ik de eerste had afgemaakt, vroeg ik me af of het mogelijk was om twee afzonderlijke assemblages te hebben. Dus is het mogelijk om twee identieke assemblages te hebben met elk zijn reserveonderdelen?
JA het is mogelijk, de eenvoudigste lijkt mij om een eenvoudige opslag te maken onder dan moet je een dialoogvenster hebben dat je vraagt wat je moet opslaan (in jouw geval al je onderdelen heb je twee identieke maar verschillende assemblages op je HD. dan doe je wat je wilt.
Persoonlijk denk ik na over de compositie die ik mee moet nemen, uit het bestandsmenu als de assemblage open is.
- U kunt de bestemmingsmap kiezen.
- Het is mogelijk om aan elk bestand een voorvoegsel of achtervoegsel toe te voegen.
- U kunt de naam van slechts enkele componenten handmatig wijzigen door te dubbelklikken op de cel (kolom: Opslaan als naam)
- Men kan de locatie van alleen bepaalde bestanden wijzigen door te dubbelklikken op de cel (in de kolom: Opslaan in map)
- Het is ook mogelijk om automatisch selecteren/deselecteren (met de Select/Replace knop), zodat de niet-aangevinkte componenten gemeenschappelijk blijven voor beide sets, dit kan handig zijn voor bibliotheekcomponenten, u kunt bijvoorbeeld automatisch alle bestanden in een Bib-map uitvinken.