Ik zou graag de symmetrie van een stuk met een nieuw nummer willen bereiken terwijl de verbanden ertussen behouden blijven. (als ik het "moeder" stuk aanpas, zou ik willen dat de andere volgt)
Ik zou graag een ander stuk willen maken (nieuw nummer, nieuw volume) met behulp van een symmetriefunctie (indien mogelijk) en in staat zijn om de verbanden tussen hen te behouden.
Ik kan dit onderdeel heel goed kopiëren/plakken en mijn functies wijzigen, maar als ik de eerste wijzig, ben ik gedwongen de tweede later aan te passen. Als ik kan voorkomen dat ik 2 operaties moet uitvoeren in plaats van één, is het allemaal goed
Ik ben geen expert (ik vergeet altijd hoe ik de symmetrie moet doen...) Maar ik heb onderdelen die ik heb gemaakt en vervolgens de symmetrie heb gemaakt en afhankelijk van de configuratie waar ik ben, heb ik het een of het ander.
Symmetrie is een functie, geen oppervlak.
In mijn eigenschappen heeft elke configuratie het aantal onderdelen, maar het hele bestand heeft een eigen nummer
bijv. bestand 930 config A 931, B 932
en dankzij dat, wanneer ik configuratie A wijzig, configuratie B volgt.
Als ik de onderdelen wil differentiëren, dan sla ik de symmetrie apart op (haal in principe de B-configuratie eruit).
Er zijn waarschijnlijk eenvoudigere dingen, maar het werkt voor het moment.
In je originele stuk selecteer je een vlak of plat vlak dat je als symmetrievlak wilt gebruiken. En je doet Invoegen / Symmetrisch stuk...
Een nieuw onderdeel wordt gemaakt voor het moment leeg, je kiest de opties van wat je wilt herstellen van je originele onderdeel, je valideert en het is goed. U registreert uw stuk met de gewenste naam.
U ziet een geïmporteerde body in de Feature Manager met de naam van uw originele onderdeel. Het is een dynamische link, dus als je je originele onderdeel aanpast, zal je symmetrie ook evolueren.
Ik zou kiezen voor de oplossing van TheWarner, door bijvoorbeeld een symmetrisch onderdeel te maken van de assemblage, of door van het insteekdeel een symmetrisch onderdeel te maken
Aan de andere kant nog een kleine vraag. Als ik de symmetriefunctie in de assemblage fotografeer, blijven de schakels dan intact of is het juist deze functie die de 2 delen binden?
Voor het geval dat, is er een manier om een splitpart te registreren.
Je moet de volumelichamen in je kamer laten zien en de lichamen laten opnemen --> klik met de rechtermuisknop in de boom-->toon verbergen...-->klik met de rechtermuisknop op de bodymap in de boom van je kamer-->opslaan....
Met deze oplossing kunt u een associatief onderdeel opslaan dat identiek is aan het onderdeel dat u wilt, maar het zal geen symmetrie zijn, u zult een referentievlak moeten omkeren wanneer u het in een assemblage invoegt om er een symmetrie van te maken.
Wees voorzichtig, eventuele wijzigingen aan het originele onderdeel moeten worden aangebracht voordat de opgeslagen lichamen moeten worden bijgewerkt in het afhankelijke onderdeel, of niet als ze anders moeten zijn.