Instellingen kopiëren

Ik heb net SW2016SP5 geïnstalleerd.

Bij het importeren van de parameters (kopieerwizard...), had ik de keuze om toe te passen op SW2016 of SW2016...

Om de waarheid te zeggen, heb ik het probleem al gehad met andere versies, maar zonder tijd te hebben om dieper in te gaan.

Wat denk je?

Hallo

Ik had hetzelfde, ik raakte niets aan (ter hoogte van de vierkanten) en ik maakte de manipulatie af.

Ze zijn allemaal correct overgebracht...

1 like

Hallo

In feite hangt het allemaal af van de versies van solidworks die op uw pc zijn geïnstalleerd, u kunt instellingen gebruiken die zijn opgeslagen met de nieuwste versie en deze gebruiken met de 2015-versie.

@William: Dat is wat ik deed, maar hey, ik vind het leuk om te begrijpen

@A. Leblanc: Het probleem is dat hij me niet 2015 en 2016 aanbiedt (ik heb alle versies van 2012 tot 2016 op de machine...) maar 2016 en 2016.

Hallo

Heeft u drijvende licenties? Als dat zo is, kan het komen door de verschillende licenties die je hebt.  

Nee, alleen vaste licenties.

En het doet het ook op de andere machines op kantoor die min of meer dezelfde configuratie hebben (meerdere versies van SW).

Het is niet erg coherent.

Heb je de manipulatie meerdere keren gedaan?

Hallo

Zou u SolidWorks niet twee keer achter elkaar op verschillende locaties hebben geïnstalleerd?

DSL, ik antwoordde gisteren een beetje te snel, ik denk dat het je niet de vorige versies biedt, omdat je instellingen moeten worden opgeslagen onder de 2016-versie.

1 like

Dus voor 2016 was het de eerste keer dat ik het installeerde.

Aan de andere kant is mijn instellingenbestand uit 2015 en bewerkt om 2015 te vervangen door 2016 (ik heb mappen met sjabloonbestanden per versie...). Ik moet het de volgende keer testen.

Hallo

De SW-instellingen vóór 2016 veranderden toen ik de software van 2016 opende, ik was verrast toen ik van 2014 naar 2016 ging (en toch had ik alle opties gecontroleerd die ik helemaal opnieuw wilde beginnen en vervolgens de voorkeuren importeren).

Hoe dan ook, het scheelde me 20 seconden, maar hey :-)

In absolute termen denk ik dat je problemen moet hebben met gemeenschappelijke registers en records, enz. om zoveel versies op de computer te hebben geïnstalleerd.

1 like

Niet echt een compleet en absoluut antwoord, maar ik denk dat het feit dat ik mijn instellingenbestand bewerk (om "handmatig" 2015 te vervangen door 2016) SW een beetje in paniek brengt (er moeten nog verwijzingen naar SW15 zijn die ik niet heb gezien).

Een advies dat al is gezegd, maar het is goed om het te onthouden:

wanneer we een grote update (jaarversie) van SW doen,

Het verdient de voorkeur om screenshots te maken van de instellingen (systeemopties, DWG-DXF-exportopties, enz...)

Als u vervolgens de bestaande SW verwijdert, start u de pc opnieuw op, verwijdert u vervolgens handmatig de resterende mappen (programma's, progdata, gebruikers/AppData...) en kijkt u op de juiste plaatsen in het register!

Start vervolgens opnieuw op

Installeer vervolgens de nieuwe versie

...

Waarom zou je dit doen? Omdat het je in staat stelt om te beginnen met een gezonde bas, niet om "mysterieuze bugs" te slepen, om nieuwe interessante opties niet standaard uitgeschakeld te hebben, enz...

Natuurlijk kost het wat meer tijd, maar het voordeel kan soms groot zijn (verdwijning van enkele bugs).

1 like