Lasnaad in plaatwerk

Hallo

Ik ben bezig met solidworks 2012 en ik wil graag een lasnaad maken op een plaatwerkonderdeel :

Het is een rechthoekige "buis". Ik heb een koker gemaakt met de vouwen etc... maar ik zou graag willen dat de verbinding van dit gebogen plaatwerk een koord is

lassen. Kortom, een buis met 3 lagen en een laskraal over de gehele lengte om deze af te sluiten.

maar onmogelijk om dit koord te maken!!

Alvast bedankt voor je hulp!

Arnaud.

Hallo Arnaud,

Ik denk niet dat het je lukt om een lasnaad te maken met de functie: "Laskraal" of "Hoethlaskraal", naar mijn mening moet je deze kraal maken met een extrusie, of zelfs een veeg, afhankelijk van de vorm van je onderdeel.

Smelt het volume niet samen, anders kunt u het niet uitklappen.

Fijne dag

Mick

3 likes

Hallo Mick,

Bedankt voor je antwoord, ik doe het met een veeg dus...  

Fijne dag.

Arnaud

Om een lasnaad in je 3D-onderdeel te kunnen maken, heb je 2 lichamen nodig (en niet slechts één!!).

De oplossing is om een "micro" -snede te maken om 2 lichamen te hebben. (zie bijgevoegd voorbeeld).

Het is een goed idee om een las op een enkel lichaam te kunnen plaatsen om een back-up te maken voor toekomstige versies van SW

test_soudure.sldprt

Hallo Férdéric,

Dit is inderdaad een oplossing voor Arno, maar aangezien het een plaatwerkonderdeel is, zal hij het niet in één keer kunnen uitklappen, maar uw antwoord kan nuttig zijn voor mensen die dit graag op een "niet-plaatwerk" onderdeel willen doen

De verbetering van het kunnen plaatsen van een koord op een stuk dat uit een enkel lichaam bestaat, zou heel goed kunnen zijn.

@+

Mick

2 likes

Hallo;

Dat is een goede vraag!

Ik zal proberen twee lichamen te maken, de eerste is het plaatwerk gebogen zoals je wilt.

De tweede is bijvoorbeeld zijn symmetrische.

U regelt dat de vlakken van uw twee lichamen, degene die u wilt lassen, op een rand concurreren en daar kunt u uw hoeklassen maken.

Denk dan aan het verwijderen van de tweede body die je alleen voor het lassen hebt gebruikt.

Ik heb het niet geprobeerd, maar ik zie niet in waarom het niet zou werken.

Als ik vanavond geen nieuws zie, probeer ik het te doen!