Hallo
Ik wil weten of er een oplossing is om een hybride carrosserie om te vormen tot een normale carrosserie in Catia V5
Hallo
Ik wil weten of er een oplossing is om een hybride carrosserie om te vormen tot een normale carrosserie in Catia V5
Hallo
Niet voor zover ik weet.
Om het goed te maken, is er ook geen universele methode, het hangt vooral af van het type lichaam (deel, oppervlak), de verwevenheid van de oppervlakte- en volume-elementen in hetzelfde lichaam, de ouder-kindverbindingen.
Ik heb twee manieren van werken:
Ik ben op zoek naar het kopiëren/plakken van de elementen van de hybride carrosserie in een nieuwe normale carrosserie.
(Het kan werken als de grafiek niet te groot is en er geen volume-oppervlaktemix is).
Ik plaats mezelf in een nieuwe CATPart in Mosaic-venstermodus (ik geef beide weer) en ik bouw opnieuw op door te herstellen wat ik kan van het hybride model. Met name de schetsen, de plannen, alles wat CATIA me zal toestaan om te kopiëren/plakken, de rest doe ik nog een keer naarmate de reconstructie vordert.
Als de CATPart Hybrid wordt gebruikt voor een tekening of in een assembly, verwijder ik alle geometrie en importeer ik vervolgens degene die ik opnieuw heb gemaakt (geoptimaliseerde kopie) opnieuw, zodat ik de ID van het bestand en dus mijn links behoud. Natuurlijk moet alles wat op hybride geometrie berustte, worden omgeleid (beperkingen, afmetingen, enz.)
Hallo IKRAM. GRAAF
Ik was een zeer kleine gebruiker van catia "V4".
Maar kijk naar deze link, ik denk dat het je vraag beantwoordt => Wat is een "normale" en "hybride" carrosserie in CATIA? - #2 door franck.ceroux
Het antwoord van Frank.ceroux over dit onderwerp.
Succes.
Fijne dag.
AR.