Identieke lichamen

Hallo

In een assemblage met mechanisch gelaste onderdelen (met meerdere carrosserieën) wil ik alle identieke carrosserieën herstellen. Is er een eenvoudige manier?

1 like

Hallo

Wat bedoel je precies met "herstellen"?

In feite maakt het een nomenclatuur van assemblage op het niveau van lichamen om alle identieke lichamen met hun hoeveelheid te identificeren.

Hallo

Normaal gesproken verwerkt SW het in standaard stuklijsten native. Maak gewoon een keuze uit de opties in de lijst met tabbladen en vink "Gedetailleerde lijst met gelaste onderdelen" aan. Het berekent de hoeveelheid voor identieke carrosserieën/onderdelen.

1 like

Behalve dat het mij lijkt dat SW geen identieke lichamen uit verschillende bronnen zal groeperen.

Een hack zou bestaan uit het registreren van de asm als een prt en het omzetten van deze prt in mechanisch gelast, SW is dan in staat om de lichamen met dezelfde topologie te herkennen en daarom een lijst uit te voeren. Aan de andere kant, als er gelaste constructieprofielen zijn, gaat de informatie op het profiel verloren.

1 like

Het groepeert inderdaad op prt (wat me een beetje logisch lijkt). Om gezien te worden volgens de exacte behoefte.