Ik zou uw hulp nodig hebben om te voorkomen dat de afmeting bij elke nieuwe montage (afmetingen van de maat) opnieuw wordt gedaan, omdat ik niets heb gevonden dat werkt.
Ik heb een basismontage en de daarbij behorende maattekening. Mijn assemblages zijn altijd in dezelfde configuratie (alleen de onderdelen en subassemblages veranderen, maar staan op dezelfde plaats). De gewenste odds zijn ook altijd hetzelfde. Bijgevoegd is een vereenvoudigde weergave van mijn assemblage waarbij elke kleur overeenkomt met een subassemblage/onderdeel.
Ik zou graag willen dat de afmetingen van de tekening worden aangepast aan de gebruikte componenten. Ik heb geprobeerd de referentie van het slddrw-bestand te wijzigen door naar de nieuwe assemblage te wijzen, maar de afmetingen zijn wiebelig en passen zich niet aan de nieuwe afmetingen aan. Ik zou bijvoorbeeld willen dat de " dimensie moet worden aangepast " in de bijgevoegde afbeelding varieert.
Ik heb ook vlakken gemaakt in mijn verschillende kamers (met dezelfde naam) en vervolgens de dimensie tussen twee vlakken in de tekening toegevoegd. De afmetingen passen nog steeds niet als ik de referentie-assemblage verander.
Ik heb ook een probleem met het weergeven van annotaties. Als ik een annotatie aan een onderdeel toevoeg en dat onderdeel in een assembly gebruik, dan verschijnt de annotatie wel in de 3D-assembly, maar niet in de tekening van de 3D-assembly, ook al worden alle annotatie-opties weergegeven. Inderdaad, de tekening " vindt " de annotaties die rechtstreeks in de assemblage zijn toegevoegd, maar niet die van de onderdelen die voor de assemblage zijn gebruikt.
Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest en dank u voor uw hulp !
Het hangt af van het ontwerp van de montage. Zijn het verschillende onderdelen in elke assemblage? Waarom maakt u in dit geval niet aan beide uiteinden een vlak en zet u de afmetingen op het plan?
Anders, een truc wanneer een dimensie wiebelig is, selecteren we deze, en daar zien we de twee handvatten verschijnen, door erop te klikken en we houden de klik vast totdat de nieuwe entiteit (soms dezelfde als voorheen), we de dimensie opnieuw kunnen ophangen.
De onderdelen zijn in elke assemblage anders. Wat betreft de plannen aan de uiteinden, deze moeten in de onderdelen zitten en de montagetekening moet de referenties vinden volgens elk onderdeel. Inderdaad, als je elke keer vliegtuigen moet toevoegen in de assemblage, is het ook snel om de afmetingen in de tekening toe te voegen.
Wat betreft de truc voor wiebelige afmetingen, opnieuw ophangen werkt niet op mijn assemblages...
Ik weet niet zeker of ik alles heb begrepen, maar een samenstelling om mee naar huis te nemen van je basisassemblage door niet te vergeten "inclusief paln-instellingen" aan te vinken, zou niet werken?
Je vertrekt van een basisassemblage "A" bestaande uit 3 componenten "01", "02" en "03".
Je maakt je take-home-compositie door bijvoorbeeld "B", "01_1", "02_2" en "03_3" te hernoemen. Controleer de tekeningen en zodat u deze nieuwe bestanden kunt wijzigen die al hun plannen hebben en die zich zullen aanpassen als u de afmetingen wijzigt.
Ik heb echter geprobeerd om mee naar huis te nemen en als ik een onderdeel van mijn assemblage vervang, worden de afmetingen van de tekening niet bijgewerkt en worden ze wiebelig.
U hebt niet vermeld dat een prisma is vervangen door een cilinder. Het is dus logisch dat het zijn referentiegezicht niet vindt, ondanks de beperkingen die je hebt gemaakt met betrekking tot de basisplannen.
Ik ga door met mijn denkwerk, maar het lijkt me ingewikkeld om de beoordeling onder de knie te houden.
Stel je voor dat we een onderdeel zouden kunnen veranderen door een onderdeel met een totaal andere geometrie, dat zou mooi zijn maar niet realistisch.
Ja, zoals ik al aangaf, zou de enige oplossing zijn om aan elk uiteinde twee plannen te maken, maar het kost evenveel tijd als het opnieuw doen van een dimensie op het plan...
Om ervoor te zorgen dat de afmetingen van het samenstel zich aanpassen aan de gebruikte onderdelen, moeten vlakken aan de onderdelen worden toegevoegd.
Vervolgens voegt een macro de gewenste afmetingen toe tussen de gemaakte clips.
Voor de namen van de onderdelen (ze zijn nodig in de macro om de afmeting weer te geven), zal de macro ernaar zoeken in een Excel-lijstbestand. Dus als ik het onderdeel van mijn assemblage verander, vindt de macro het nieuwe onderdeel met de plannen en de updates van de assemblageafmetingen.