Beoordeling met =/=

Hallo

Ik zou graag een macro willen hebben (of maken) waarmee u voor en na een dimensie het teken =     kunt selecteren (bijv. = 30 =)

Ik heb geprobeerd de macro te maken, maar ik denk dat je veel regels code moet toevoegen om de opening van een femeter naar keuze van de kant te verwerken.

Bedankt voor je hulp

Vriendelijke groeten

Chris

1 like

Hallo

Met de bijgevoegde code kan het "="-teken voor en na de offerte worden toegevoegd.

Om het te verwerken oproepnummer te kiezen, is de eenvoudigste manier om te weten welke oproepnummers moeten worden gewijzigd en deze altijd op dezelfde manier te benoemen. Vervolgens moet u de naam in de macro overbrengen (hier is de afmeting "RD1@Vue van tekening1").

macro.txt
1 like

Hallo

bedankt voor het antwoord

Dat is echter wat me gelukt was

Ik zou moeten genereren van de opening van een zijkeuze venster, helaas is het uit mijn macro vaardigheden

Hallo

Zou het niet eenvoudiger zijn om in plaats van een venster naar keuze te hebben om partijen te selecteren voordat de macro wordt gestart?

De andere optie is niet onhaalbaar, maar naar mijn mening niet per se noodzakelijk.

1 like

Ja, dat zou goed zijn, maar hoe doe je dat???

Er is misschien een eenvoudigere manier: stijlen ( http://help.solidworks.com/2013/French/SolidWorks/sldworks/t_applying_a_style_to_a_dimension_or_annotation.htm ).

Dit dwingt je om je sjablonen te gebruiken, maar het zal niet slechter zijn dan het implementeren van een macro.

Hallo

Als ik het goed begrepen heb, heb je al plannen gemaakt en wil je graag toevoegen == aan je zijde. Zo ja, dan is hier een macro die dat doet. Om het te gebruiken 

1. Een plan openen
  2. Klik op een willekeurige notering
  3.  Druk op ctrl+A
  4. Voert de macro uit.

Moge de kracht met je zijn

obiwan.swp
3 likes