Ik doe heel weinig plannen, soms geen voor een jaar, maar als ik aan het einde van het project begin: ik doe het voor een of twee weken. Sterker nog, van de ene op de andere keer vergeet ik wel wat dingen ;-)
Ik ben het openen van deze draad, omdat ik waarschijnlijk een aantal vragen te stellen totdat alle foto's zijn afgemaakt.
1°) Waarom zijn de o.c.-afmetingen gemaakt met de boorhulpfunctie niet gereproduceerd in de MEP? Ik vind het niet erg dat er een symbolische weergave in MDB-stijl is om de Ø en de diepten aan te duiden, maar zonder een afstandsdimensie zal de workshop me "met een glimlach op mijn gezicht" het ontbreken van ribbels doen opmerken. Ik ga niet met de hand opnieuw citeren. Wat heb ik verkeerd gedaan alstublieft
2°) In de plannen worden alle gecontroleerde afmetingen in lichtgrijs weergegeven. Hoe zorg je ervoor dat de lijnen allemaal in het zwart zijn, ongeacht de afmeting, bestuurd of niet. Bedankt
Hallo, voor punt 2: selecteer al je ribben en pas de kleur van je keuze toe. (Afmeting filter indien nodig)
Vergeet niet dat de standaardkleur bij het toevoegen van een dimensie die van de actieve kleur in het kleurenpalet is.
Ten eerste worden er geen dimensies gemaakt wanneer de weergaven worden gemaakt. maakt gebruik van de maatvoeringsassistent . (standaard zijn al uw afmetingen gedefinieerd voor de tekening, dus u zou een groot deel van de tekenzijde moeten hebben, afhankelijk van de weergave)
Voor punt 1: wanneer u uw objecten uit het model importeert, moet u het vakje "Boorhulplocaties" selecteren, zodat de afmetingen van de hartafstand in het vlak worden geïmporteerd:
Voor punt 2: Normaal gesproken zou dit moeten werken als alle soorten dimensies zijn gedefinieerd om naar uw laag te gaan die is gewijd aan uw dimensie in Document Opties/Eigenschappen:
Ik heb echter de indruk dat ik uw aanbevelingen heb gerespecteerd. Het is alsof het het MDB-display was dat dit detail in de andere weergaven achterhaald heeft (wat in feite maakt) in naam van de niet-overbelasting van weergaven. (Zie bijlage .jpg )
Er moet een parameter zijn om uit te kiezen: peer of kaas, maar niet peer en kaas, anders is de annotatie van het bovenaanzicht voldoende. Maar het probleem is dat veel werkplaatsen nog steeds de oude offertes gebruiken.
Het enige punt dat onopgelost blijft, is de onmogelijkheid om een keuze te maken tussen de beknopte dimensie die in het bovenaanzicht verschijnt en het vooraanzicht dat de gaten niet laat zien, die worden aangetikt. Als er geen oplossing is, zal ik de eenvoudigste doen (zoals de huidige tekening en ik zal het uitleggen aan de machinist (upgrade).
Een andere vraag is hoe je twee pijlen kunt hebben om de twee getapte gaten aan te geven (ik weet niet meer hoe ik meerdere pijlen van een aanduiding kan hebben). Als ik Ctrl gebruik, krijg ik een foutmelding als ik wil doen zoals hier wordt weergegeven.
@Sylk het normaal is omdat ik nog niet aan de MEP heb gewerkt, zijn er 3/4 van de dimensies die nutteloos zijn. (Trouwens, zelfs als ik hem zeg dat hij de kansen niet in tweevoud moet zetten, plaatst hij ze nog steeds in de andere weergaven. Inderdaad, tijdens het ontwerp geef ik nooit de afmetingen aan die niet in het MEP zouden moeten voorkomen (het is gemakkelijker voor mij dan een pure ontwerper). Dus ten tijde van de MEP doe ik wat schoonmaakwerk en voeg ik de ontbrekende afmetingen toe (vooral voor de controle van de metrologie). Omdat ik niet veel aan MEP doe, probeer ik niet efficiënt te zijn over het onderwerp, vooral omdat de plannen maar één keer worden gebruikt (nooit wijziging, want altijd unieke systemen. Als de onderdelen eenmaal gemaakt en geassembleerd zijn, doe ik alleen nog maar "boeken bij de klant en vergeten", met andere woorden, ik doe helemaal geen Prod').
Een heel eenvoudig ding (zoals vaak) Een deel van het probleem opgelost voor de verborgen randen. ==> in Weergavestatus en vervolgens ==> Weergavestijl ==> Voor elke weergave hoefde je alleen maar ==> Schijnbare Verborgen Lijn te selecteren.
"Een andere vraag is hoe je twee pijlen kunt hebben om de twee getapte gaten aan te geven (ik weet niet meer hoe ik meerdere pijlen van een aanduiding moet hebben). Als ik Ctrl gebruik, krijg ik een foutmelding als ik wil doen wat hier wordt weergegeven."
Wat is deze boodschap? Bent u er absoluut zeker van dat de gaten precies dezelfde diameter hebben (vertrouw op de waarden van de eigenschappen in plaats van de leesbare waarden op de afmetingen die kunnen worden afgekapt of afgerond)?