Hoi allemaal
Ik ben kort geleden teruggegaan naar solidworks en ik merk dat ik mezelf een aantal zeer eenvoudige vragen stel (misschien heb ik het verward met Inventor of Catia).
Het lijkt mij dat bij het maken van een lijn in schets (eenvoudig voorbeeld), het mogelijk is om deze direct te dimensioneren in plaats van deze af te maken en vervolgens het gereedschap Dimension te gebruiken. Bij het bewerken van mijn regel kan ik de lengte ter informatie naast mijn muiscursor zien, maar ik weet helemaal niet meer hoe ik verder moet gaan om het live te wijzigen (een beetje zoals op basis autodesk-software zoals autocad waar je gewoon de TAB-snelkoppeling hoeft te gebruiken om toegang te krijgen tot de huidige bewerkingsinstellingen).
Heeft u een oplossing?
Bij voorbaat dank.
Hallo
Om dit te doen, moet u naar de systeemopties gaan en in het schetsgedeelte Aanvinken > Numerieke invoer op het scherm inschakelen bij het maken van entiteiten > vervolgens de suboptie aanvinken: > Maak alleen een dimensie wanneer de waarde is ingevoerd.
Zie bijlage
activation_de_la_saisie_numerique.pdf
9 likes
Hallo
Ik ben dit bericht een beetje aan het opgraven en het spijt me, thuis gaan de kansen automatisch naar een gecontroleerde beoordeling als ik dat doe ... Weet jij hoe je ze kunt laten piloten?
Bedankt
Hallo
Wanneer u een onderdeel aanmaakt en de afmetingen gaan in gecontroleerde maatvoering, u moet in de FeatureManager kijken, er zijn drie tabbladen (bijlageregelwaarde en andere) kijk in het andere tabblad of het is aangevinkt en gecontroleerd. Als dit het geval is, moet u het vinkje uitzetten en vervolgens uw onderdeelmodel opnieuw registreren.
1 like
Bedankt voor je antwoord, ik heb deze oplossing net getest, maar de afmetingen worden altijd in de pilot gezet.
Dit zijn de stappen die ik heb gedaan:
- Nieuw onderdeel
- Maak een schets, voer de waarden in voordat ik mijn schets afmaak (rechthoek)
- Selecteer de afmetingen, verwijder het vinkje bij "Piloted"
- Opslaan als onderdeelmodel
Maar als ik een nieuwe kamer maak met dit nieuwe sjabloon, worden ze weer "gecontroleerd".
Op zich is het niet het einde van de wereld, ik maak mijn schets aan het einde op maat maar het zou een + zijn als het me zou lukken om zo te werken.
Op welke versie zit je? Ik ben in 2016 en kun je een stuk delen waarin dit probleem wordt gepresenteerd?
Ik gebruik SolidWorks 2019 SP4. Ik kan de oplossing op dit moment niet vinden.
piece_cotation_esquisse.sldprt
Hallo
Ik ben op SolidWorks 2017, dus ik kan je bestand niet openen, maar van wat ik begrijp, wanneer je een schets maakt en er een 2D-entiteit aan toevoegt, wordt de dimensie die je plaatst systematisch gecontroleerd, is je schets volledig beperkt?
Vriendelijke groeten
Hallo
Als ik een schets maak (bijvoorbeeld een rechthoek) wijs ik naar het eerste punt, dan heb ik de mogelijkheid om mijn 2 dimensies in te voeren, maar zodra ik ze valideer, worden ze in piloten geplaatst. Aan de andere kant, als ik mijn rechthoek neerleg en dan opzij, werkt het.
Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben :/