Dimensioneren van een scherpe hoek in een document met plaatmateriaal

Hallo allemaal, ik wil graag een plaatwerkonderdeel beoordelen vanaf de raaklijn van de bochten tot het einde van het onderdeel.
Ik heb een screenshot geplaatst om het te begrijpen.
Dank u voor uw antwoorden.
Marcofling

Sorry dat ik de schermafbeelding ben vergeten
Marcofling.

Je selecteert je rib en vervolgens het einde van de vouw.
Dan druk je op shift en dan op de boog. (Max of min boog snelkoppelingen)
SLDWORKS_wkqzRMtL5X

Of via de maximale bevestigingslijn:

Laatste methode, als een opeenvolging van uitgestoken raakplooien, teken een lijn die raakt aan en loodrecht staat op de vouw en selecteer deze vervolgens als het begin van de kustlijn. (hier lijn in het rood):

5 likes

Hallo
Ter informatie, als het gaat om het dimensioneren van de vouw voor de buiging is het niet de tangens die gedimensioneerd moet worden, maar het snijpunt van de 2 lijnen (buiten plaatwerk).
Dit wordt gedaan door met de rechtermuisknop te klikken op " zoeken naar kruispunt " na het selecteren van de eerste rechte lijn en het aanwijzen van de tweede)

3 likes

Het snijpunt is de oplossing voor een stompe hoek @Le_Bidule .
Voor scherpe hoeken zoals getoond, is de afmetingswaarde inderdaad de tangens zoals gevraagd.
(Verificatie enkele jaren :wink:geleden gedaan met Amada)

2 likes

Hallo, bedankt voor je antwoorden, begrepen voor het citaat van een scherpe hoek van sbadenis, maar als ik wil citeren van een acuut jaar naar een open hoek, kan ik niet beginnen vanaf de kruising van de 2 rechts voor het citaat, ik heb een screenshot geplaatst voor begrip.
Marcofling

Om dit te doen, klik je op de afmeting in 1, dan op de rand 2, rechtsklik, dan zoek je het snijpunt (3) en klik je tenslotte op de 2e rand, dan shift en de boog voor de raakzijde.

4 likes

Bedankt Sabdenis voor het onderzoeken van mijn zaak, ik kan niet beoordelen zoals je laat zien op je laatste bericht, ik kan het snijpunt van de 2 lijnen niet krijgen om te kunnen gaan en de vouwen te dimensioneren onder een scherpe hoek op de tangente.je hand over een opname.
Marcofling.

Hallo weer allemaal, ik geef een screenshot, want als ik naar het kruispunt in mijn kamer zoek, klik met de rechtermuisknop op rand 1, zoek naar kruispunt, en als ik op rand 2 klik of wijs, vertelt een bericht me dat het niet mogelijk is, aan de andere kant in een tekening werkt het?
Marcofling.

Ja, de getoonde methode werkt in tekenmodus of in een schets.
En niet in het 3D-model.
Ik gebruik nooit DimXpert, ik weet niet hoe ik dit in deze module moet doen.

2 likes