Ik ben een complete beginner in CAD en ik voel mijn weg in solidworks. Ik heb ook een 3D-printer.
Ik zou graag willen weten hoe je het voor elkaar hebt gekregen om een object in het algemeen te modelleren en het vervolgens met de juiste afmetingen af te drukken?
Ik wil bijvoorbeeld graag een telefoonhoesje modelleren voor mijn Nexus 5, dus hoe doe ik dat?
Je neemt de afmetingen direct op het object ??, maar dan zie ik in mijn geval niet echt hoe ik het moet doen omdat de telefoon een ronde vorm heeft!
Waar je aankwam, vond je de afmetingen van de fabrikant, en dus begrijp ik het beter!!
Ik heb onlangs ontdekt dat Apple een bestand levert met alle afmetingen van deze apparaten.
Dus om de basis van Solidworks te leren, is er een hulp die goed is gedaan met de software of anders kun je tutorials verzamelen op Lynkoa of op Youtube.
Neem voor je telefoon de algemene afmetingen om mee te beginnen (lengte, breedte en hoogte), maak een pad met deze afmetingen en voeg vervolgens afrondingen toe met de speciale functie.
Dan kan ik je niet te veel helpen voor de details, ik weet niet wat je in de schaal wilt
Van mijn kant zal ik eerst proberen de technische fiche te vinden met de afmetingen van het model. Ten tweede zal ik de "blauwdruk" of afbeelding op schaal 1/1 nemen die op het net te vinden is, en vervolgens modelleren door het voor-, zij- en bovenaanzicht in te voegen om zo getrouw mogelijk te zijn.
Anders, met een beetje geluk, is de ecist case al gemaakt op Grabcad of iets anders en in dit geval kun je het downloaden om het vervolgens aan te passen.
Op de foto is hier een voorbeeld van een bestand dat afkomstig is van Grabcad. Ik heb net een buitenschilfunctie toegevoegd, maar naar mijn mening is er een manier om te sleutelen =)
Bart, ik heb de buitenste shell-functie getest, maar het werkt niet voor mij, al bij het importeren van het bronbestand krijg ik niet hetzelfde als jij, in de boom stopt bij "Geïmporteerd5".
En ik heb een fout op de functie??
Tomalam, ik wilde een hoesje hebben dat ik kon aanpassen en printen voor mijn telefoon.
Het probleem met de reeds ontworpen behuizingen is dat ze geen dikte hebben, ik heb een schaal van 1,5 tot 2 mm nodig.
De oplossing van de buitenschaalfunctie lijkt mij een goede oplossing , ik moet alleen begrijpen waar mijn fouten zitten, "op het niveau van de import en de rompfunctie"