Keten offerte

Hallo

Hoe krijg ik offertes zoals deze op solidworks? (zie bijgevoegde afbeelding)

cotation_en_chaine.jpg

Hallo, zie hier:

https://help.solidworks.com/2012/french/SolidWorks/sldworks/Ordinate_Dimensions.htm

2 likes

Hallo

Klik met de rechtermuisknop op de weergave en "Andere zijden". Dan ordinaal, verticaal enz... afhankelijk van de keuze.

Ik hoop dat ik je probleem heb begrepen.

Vriendelijke groeten.

2 likes

Hallo

Ik heb ordinale kansen geprobeerd en ik snap dit. Het is waar dat het het dichtst in de buurt komt van wat ik wil, maar ik kan geen manier vinden om de tekst te verplaatsen om hem er iets boven te plaatsen

cote_ordinal.jpg

Als je wilt, wil ik dit krijgen (zie bijlage) een basislijnafmeting uitlijnen op dezelfde as, maar met de tekst plakken op de tegenovergestelde pijl van de basislijn, horizontale tekst of niet wat dan ook.

Ik deed het handmatig voor het voorbeeld, maar als je 20 m vangrail hebt om het te doen, duurt het te lang. Ik ben op zoek naar een automatisering van het proces.

cotation_barreaudage.jpg

Ik denk dat de oriƫntatie van de tekst van het oproepnummer moet worden gewijzigd

in de tekenopties, de sectie Afmetingen of op het tabblad Afmetingen

Hallo

De ordinale afmetingen hebben voor zover ik weet geen oriƫntatie-instellingen.

Als u de horizontale tekst wilt, maakt u een standaard horizontale afmeting en verbergt u de pijlen.

Het enige dat overblijft is om alle ribben op een rij te zetten.

Yannick

mise_en_plan1.slddrw
2 likes

om de aanhalingstekenpijlen te verbergen. Zie bijgevoegd bestand

2020_06_18_12_22_01_solidworks_premium_2017_x64_edition_mise_en_plan1_feuille1.png
1 like