Beoordeling achterlaten

Hallo, ik sta voor een groot probleem dat eigenlijk heel eenvoudig is, denk ik... Ik wil een deel van een tekening dimensioneren, maar ik kan de dimensie niet naar wens positioneren.

Het probleem is dit: ik heb een extrusie gemaakt en vervolgens heb ik bladeren op de randen gelegd, dus ik zou graag een dimensie tussen de oude randen willen kunnen plaatsen.

Ik denk dat het mogelijk is, want wanneer ik het onderdeel met de functies "modelobjecten" dimensioneer, verschijnt de maatvoering, maar wanneer ik de afmeting handmatig probeer te rangschikken, is het onmogelijk om de juiste lengte te vinden. Ik heb geprobeerd de bevestigingslijnen te wijzigen of op "SHIFT" te drukken door de bogen te selecteren, maar niets hielp.

Ik voeg een afbeelding toe om mijn probleem te illustreren, aan de rechterkant de dimensie goed gepositioneerd dankzij "objecten van het model", aan de linkerkant de afmetingen slecht gepositioneerd.

Bij voorbaat dank.

capture.jpg
1 like

Hallo

U moet de 2 randen verlengen door ze te selecteren en vervolgens een schetspunt in te voegen:

Vervolgens kunt u uw afmeting op dit snijpunt instellen:

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo, ik heb deze methode gebruikt, maar het is relatief lang en niet praktisch...

Ik dacht dat er een instelling of functie was om het middelpunt te detecteren.

In ieder geval bedankt!

Dit is de enige methode die ik ken... relatief lang en niet erg praktisch : overdrijf echter niet te veel, er is 1s nodig om het kruispunt te maken ...

1 like

DELETE: Dubbel antwoord 

Het is niet de zee om te drinken, dat geef ik toe, maar op catia of top solid detecteren we de punten automatisch... Het is meteen veel sneller^^

Hallo

U kiest uw dimensioneringstool, u klikt met de rechtermuisknop op de eerste rand, vervolgens op "kruispunt zoeken" en vervolgens klikt u op uw tweede rand.

Het gaat niet helemaal automatisch, maar je voorkomt dat je een extra schets moet maken.

een+

2021-04-15_09h56_06.png
7 likes

Heel erg bedankt, dat is slim! Ook al is het niet automatisch, het is nog steeds praktischer dan met de schets.

1 like

Ja, het is goed gezien, het is de snelkoppeling (of automatisering) van de eerder voorgestelde oplossing, ik wist het niet ...

2 likes