Geïmporteerde offerte voor Drill-ondersteuning

Hallo

Ik ben al een tijdje op zoek naar een oplossing voor een klein probleem, zonder succes:

Wanneer ik de functie "Drilling Assistance" in het 3D-volume gebruik, worden er twee schetsen gemaakt: een met de punt die het element lokaliseert, en een tweede automatisch gegenereerde schets met het profiel van het gat. Tot dusverre goed. Voor de tweede schets kiest Solidworks op een nogal willekeurige manier een plan (dat later niet meer kan worden gewijzigd).

Dit is waar het probleem zich voordoet, het vlak dat door Solidworks wordt gebruikt is niet parallel aan de weergave die in het plan zal worden gebruikt , waardoor het onmogelijk is om de objecten uit het model naar deze weergave te importeren. Is er een truc of andere manier om het profielplan aan te passen of om deze dimensies te importeren?

Ik voeg een voorbeeldbestand toe . Het plan dat door Solidworks is gekozen, is de YZ. In de tekening zal het importeren van de ribben werken op de B-B-snede (die evenwijdig is aan het YZ-vlak), maar niet volledig op de A-A-snede.

piece1.zip

Hallo

Ik deed de oefening en kreeg de piercing-aanduiding.

Heeft u correct gecontroleerd (Plaats van de boorassistent) en (Symbool voor boren)

Zie bijgevoegde afbeelding

Wees echter voorzichtig, ik heb gemerkt dat je een afgeleide van de ISO-norm gebruikt. Maar het is niet compleet. Er is een gebrek aan een beoordelingsmodel en iets anders. (Zou het niet afgeleid zijn van een oudere versie?)

piece1.png
1 like

Hallo

Inderdaad, deze import werkt, maar deze manier van citeren is niet gestandaardiseerd... Voor de duidelijkheid van het plan is het ook beter om de gaten te beoordelen op een weergave waarvan de projectie rechthoekig is. Het tweede minpunt is dat het niet alle toleranties bevat die in de 3D zijn ingevoegd.

Ik ben op zoek naar de import van het "Piercing Assistance Profile", niet het "Piercing Symbool". Het is deze die zorgen baart.
De import die ik probeer te doen is hetzelfde als deze, maar op weergave A-A:

Voor het ISO-model dateert het van lang geleden, het was zelfs mijn voorganger die het deed. Ik zou mezelf er inderdaad een dezer dagen op moeten zetten, maar het is het soort oefening dat ik nog niet heb hoeven doen.

1 like

Hallo

Net als jij had ik een configuratie die al verschillende versies bestond.

Toen ik verder ging naar 2019, moest ik beginnen met een nieuwe om het volledig opnieuw te doen.

Er waren een groot aantal kleine problemen en inconsistenties, niet per se vervelend, maar die nog steeds bestonden.

Het meest verontrustende was dat 2 computers niet op dezelfde manier gaven of verschenen terwijl de acties identiek waren.

Zoals ik je al vertelde, lijkt het mij dat verschillende scoremodellen, profielen en andere basisparameters ontbreken of niet volledig zijn.

Doe je configuratie opnieuw en maak van de gelegenheid gebruik om er opnieuw over na te denken, er zijn zeker dingen die je kunt verbeteren. Iets wat ik iedereen had gedaan en opgelegd, wat in het begin voor veel kritiek zorgde, maar nu is iedereen blij met de veranderingen.

Ik denk dat je je kleintjes moet vinden.

Veel succes , want ik weet dat het een lange tijd is om te doen

1 like