Beoordeling op basis van een referentieplan

Hallo

In een tekening van een assemblage wil ik een dimensie plaatsen tussen twee referentievlakken die ik in de subassemblages heb toegevoegd.

Als ik het vlak van het eerste deelmerk selecteer is alles in orde, maar als ik het vlak van het tweede deelmerk selecteer, krijg ik het volgende bericht: "De geselecteerde entiteit kon niet worden geconverteerd naar een cirkelvormige lijn of boog" (de volgorde van selectie doet er niet toe, Als ik begin met het plan van de tweede deelvergadering, krijg ik dezelfde boodschap).

Ik begrijp het niet, want de twee vlakken zijn op dezelfde manier toegevoegd en beperkt (toeval vergeleken met één kant van de medaille).

En als ik het subassemblage open dat het probleem veroorzaakt, kan ik het betreffende datumvlak gebruiken om een dimensie in de 3D toe te voegen...

Heeft iemand een oplossing?

Bedankt voor je hulp!

Hallo

U kunt:

Of maak schetslijnen in het vlak om de afmetingen op deze lijnen te plaatsen

Creëer de afmeting van de 3D en gebruik de "modelobjecten" om deze in het plan weer te geven.

Ik wil geen afmeting in de 3D maken omdat ik een macro heb die de afmetingen in de tekening automatisch optelt tegen de referentievlakken van de 3D-onderdelen.

Voor de schets in de schets ga ik het proberen, maar ik zal de code van mijn macro moeten wijzigen, zodat deze direct naar de schets in de outplane zoekt in plaats van de outplane.

Het meest verbazingwekkende is dat ik het met verschillende stukken op dezelfde manier heb gedaan en dat het los van dit stuk heel goed werkt!

Hallo 

Heb je geprobeerd de plannen direct in de boom te klikken?

Moge de kracht met je zijn

cote_plan.jpg

@ OBI WAN,

Ik heb het geprobeerd en hetzelfde bericht verschijnt.

vraag

Zijn je 2 vlakken parallel?

Ja, de twee foto's zijn parallel, maar ik kan de opname niet eens zelf selecteren, ik heb de boodschap direct.

Ik heb geprobeerd het referentiegezicht van het plan te veranderen, maar het verandert niets.

Staan je plannen loodrecht op je vooraanzicht?

Ja, dat zijn ze

Heb je geprobeerd het plan opnieuw uit te voeren dat niet werkt voor je beoordeling???

@manu67,

Ik heb een tekening van de 3D van de assemblage opnieuw gemaakt en het probleem is er nog steeds: ik kan alle referentievlakken selecteren die zijn gemaakt om een dimensie te plaatsen, behalve deze.

Ik heb ook het datumvlak in de subassemblage verwijderd en opnieuw toegevoegd, zonder succes.

Kun je een zeefdruk maken van het probleem of een kleine diavoorstelling of zelfs een RX die laat zien hoe je het doet en op die manier kunnen we zien en begrijpen waar en waarom het M"###?

Ik had moeite om de video te maken, maar het is goed!

Het is bijgevoegd.

Ik kan slechts één vlak uit beide naar dimensie selecteren, terwijl beide op dezelfde manier zijn gemaakt.

sldrx.wmv

Hallo

Lukt het je om met het meetgereedschap (de kleine meter) een afmeting te nemen?

En als je beide plannen converteert, werkt het niet?

@OBI WAN,

Ja, ik kan een dimensie nemen met het meetgereedschap (door de vlakken direct in de boom te selecteren of door direct op de tekening te selecteren).

@manu67,

Wat bedoel je met "converteren"?

Ik heb de indruk dat het uitzicht niet precies voor me ligt! Het kan gebeuren in zichtbaar zijn.

Is het mogelijk om een nieuwe weergave te creëren, normaal voor het gezicht en deze nieuwe weergave in te voegen en de dimensie te testen?

Of het zijn de onderdelen of subassemblages die niet goed zijn ingesnoerd!

Ik ben aan het drogen, om de onderdelen te vinden, als je ze kunt plaatsen.

Een oplossing zou kunnen zijn om op elk vlak een stip te zetten en het puntpunt te beoordelen.

@.pl dat is ook mijn indruk, maar het kan met het meetgereedschap worden gedimensioneerd

Dan begrijp ik het niet meer, hij kan op de ene manier citeren  maar niet op de andere?

Je klikt erop zoals in de RX, maar je hebt de antities omgezet om een schets van je plannen te maken en daar scoor je.

@.PL,

Ik overwoog deze optie, maar controleerde alle schetsen en beperkingen en vond niets. Aan de andere kant zal ik proberen de delen opnieuw te doen, want als ik kamer 2 beperk in relatie tot kamer 1, is het het vlak van kamer 2 dat ik niet kan selecteren en vice versa (als ik kamer 1 beperk in relatie tot kamer 2, is het het vlak van kamer 1 dat ik niet kan selecteren).

@OBI WAN,

Ik wil geen punten gebruiken omdat ik een macro heb die waarden tegen schoten gebruikt.

Ik begrijp het ook niet, want het invoegen van een dimensie in de 3D werkt wel maar niet in de 2D en de meting werkt wel, maar niet de maatvoering...

@manu67,

Ik kon de conversiefunctie niet vinden. Ik zou ook graag willen dat het werkt met de opnamen, zodat ik mijn macro kan gebruiken.

Bedankt voor je onderzoek! :)