Je klikt op je twee vlakken en dan ga je naar Tools==>Sketching Tools==>Converteer de anteities
Ik kan geen datumvlakken converteren: Als ik op het vlak klik in de boomstructuur (of direct op de tekening), wordt het niet toegevoegd aan de selectie "Te converteren functies".
Is het mogelijk om ons de documenten te verstrekken die ik bekijk?, zou ik heel graag willen begrijpen.
Hetzelfde als Obi Wan...
Helaas kan ik de documenten om redenen van vertrouwelijkheid niet verstrekken.
Bijgevoegd is een dossier met twee delen, een assemblage en een tekening.
Ik heb referentievlakken toegevoegd aan de onderdelen en ik heb hetzelfde probleem als in mijn assemblage: ik kan maar één van de twee vlakken selecteren om een dimensie toe te voegen in de 2D, maar het werkt in de 3D.
cotation_plan_de_reference.zip
het werkt inderdaad niet, aan de andere kant heb ik dezelfde montage thuis gereproduceerd en het werkt, kun je het thuis bedienen?
test_obiwan.zip
Ik kan de onderdelen en de montage niet openen.
Welke versie van solidworks gebruik je? (Ik ben op de 2012).
Bedankt, maar de blauwdrukken verschijnen niet in de boom, omdat de onderdelen geïmporteerde functies zijn. En ik kan geen enkele herkenning van functies doen.
Het is echt een gek ding, ik kan het vooraanzicht niet beoordelen, aan de andere kant heb ik een bovenaanzicht geplaatst en er is geen probleem met de dimensie. Door vervolgens op +ctrl te klikken op de afmeting in het bovenaanzicht, slaag ik erin deze te vervangen op het vooraanzicht. ??????
sldrx.wmv
Ja, het is echt raar, het doet hetzelfde met mij (of het nu gaat om de montage met de twee delen of mijn volledige montage): ik kan de dimensie tussen de twee vlakken toevoegen op het bovenaanzicht, maar niet op het vooraanzicht!
Ik vond de oplossing voor het probleem en het was heel eenvoudig...
De onderdelen mogen niet vastliggen, maar beperkt zijn ten opzichte van de basisplannen van het dossier.
Als een van de stukken vast zit, is het onmogelijk om de gewenste afmeting te plaatsen.
Fijne dag.