Punt-voor-punt scoren

Hallo, is het mogelijk om de kansen te kennen tussen twee punten die we selecteren?

Laat me het uitleggen, als ik twee elkaar kruisende objecten heb, als ik de maximale afmeting tussen deze twee objecten probeer te weten, geeft het meetgereedschap me nooit de gewenste dimensie, het zal bijna altijd verder kijken dan waar ik heb geklikt (rand of vlak).

CF-afbeelding

cotecherchee.png

Voor de kust die je wilt, ga ik door een schets door de entiteiten om te zetten. Ik ben er in ieder geval zeker van voor dit specifieke geval.

Maar heb je de functie "Geprojecteerd op" in het meetinstrument geprobeerd?

Edit: sorry niet conversie van entiteiten, maar kruising curve in Tools/Sketching Tools

4 likes

Met de afbeelding. Voorbeeld op een onderdeel. Bij de montage kunt u op dezelfde manier te werk gaan.

screenshot459.jpg
1 like

Zoals aangegeven in de help, kunt u een meting op een gezicht projecteren en is het gemakkelijker dan het maken van een schets http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/HIDD_MEASURE.htm

Hoi @ Joss

In het geval van uw JPEG

Als u de bovenrand in het groen selecteert en de bovenrand van het doorvoergat van uw buis

U moet de juiste beoordeling hebben met de meettool

@+...........  

1 like
@joss dus ik had het tegenovergestelde, het mat alleen punten die ik selecteerde en ik ging terug naar normaal door op de werkbalk te klikken op het XYZ-trihedron-pictogram en als we vervolgens aan de min-kant aan de Max-kant het pictogram van de 2 cirkels selecteren die we tussen punten kunnen doen
1 like

Hallo

Je kunt ook een punt maken op het snijpunt van je 2 stukken

In zo'n geval maak ik een snede van de montage.

Wanneer u naar het snijvlak kijkt, kunt u met SW het uiteinde van de rand selecteren.

3 likes

Hallo, op deze mooie vrijdag!

Dus ik heb je voorstellen getest.
@Lucas, je link werkt niet (in ieder geval vanochtend):(
@gt22 heb ik geprobeerd een heleboel verschillende randen te selecteren om de meting goed te maken, onmogelijk om de juiste maat te krijgen. En aangezien het de ene kamer is die door de andere gaat, zijn er geen gaten.
@gerald, ik zocht naar waar je het over had, maar ik denk dat je in de war moet zijn geweest, het is niet het drievlakspictogram dat je van punt tot punt laat meten, maar het pictogram "van punt tot punt", dat zich direct naast het drievlak bevindt. Het kleine probleem is dat het nogal onnauwkeurig is omdat het de meting uitvoert precies waar je hebt geklikt.
@Tomalam, het probleem is dat ik niet echt weet waar ik mijn steek moet maken, als ik de exacte maat wist waar mijn stukken elkaar raken, zou ik geen probleem hebben ^^
@Pascal, de snede werkt heel goed, maar omdat ik al in de snede werk, zou ik mijn reeds bestaande snede moeten verwijderen om er een opnieuw te maken, te meten en mijn snede weer op zijn plaats te zetten. Nogal wat verspilde tijd.
@Benoit, ik had de kruispuntcurve nog nooit gebruikt, maar het zal in de toekomst erg handig zijn, zelfs als het op dat moment een schets maakt, ik moet het gewoon verlaten zonder het op te slaan en ik ben tenminste zeker van de nauwkeurigheid van mijn afmeting !

Aan de andere kant heb ik ook de tool "Project op" geprobeerd, zoals aangegeven @Lucas en @Benoit maar ik geef toe dat het me niet is gelukt om mijn beoordeling te krijgen...

In ieder geval bedankt voor je vele antwoorden!

Cdt

Joss

Om terug te komen op het voorstel van @Pascal en het feit dat je al in sectie bent, is het je opgevallen dat je meerdere sneden en zelfs parallelle sneden kunt maken in de sectieweergavetool? (Misschien is dat wat je al doet!)

Zie afbeelding:

• Deel 1 van voren (bestaande sectie in uw geval)
  • Deel 2 parallel aan deel 1, maar in de tegenovergestelde richting
  • Sectie 3 loodrecht op sectie 1

screenshot460.jpg
1 like

Ja, eigenlijk, omdat ik aan een groot gebouw werk, zijn mijn drie sneden nog steeds actief.

Wat voor mij nuttig zou zijn, zou zijn om secties die van elkaar verschillen in te voegen en er zoveel te kunnen invoegen als ik wil (zoals in Revit), maar hier staat SW je alleen toe om 3 secties te gebruiken en als je er een wilt verplaatsen, ben je gedwongen om de Property manager binnen te gaan die ze alle drie beheert. En aangezien ik aan vrij grote assemblages werk (en met veel oppervlak), duurt het ongeveer 20-30 seconden om te laden wanneer ik mijn sneden valideer, ik zal veel tijd verspillen aan een kleine meting:( Voor mij is het sneller om een schets te maken met de tool voor kruispuntcurven en deze daarna te verwijderen. (of niet om het op te slaan)

1 like