Bedankt voor de tip @sbadenis ,
Het is jammer dat het nog in 2 stappen moet gebeuren en dat het niet bestaat op het moment dat de beoordeling wordt aangemaakt.
Ja inderdaad, ik had de relatieve weergavefunctie kunnen gebruiken.
Op de eerste foto is het mijn complete plan en op de tweede isoleer ik mijn buis om alle voorbereidingen te treffen voor de montage voor het lassen.
Ik heb het onderdeel in gelaste constructie gemaakt en ik wil dat de buizen in de andere passen, maar als het onderdeel geïsoleerd is, zijn de gaten er niet omdat ik geen gaten heb gemaakt.
Is het mogelijk om gaten te laten zien die niet gemaakt zijn?
In de hoop wat duidelijker te zijn geweest.
Nou, maak de gaten... met de functie " Aanpassen/Verlengen " van het tabblad Mechanisch gelast:
https://help.solidworks.com/2022/french/Solidworks/sldworks/HIDD_DVE_FEAT_WELD_CORNER.htm?rid=145582
Het werkt niet voor mij, ik heb het onderdeel gemaakt van een schets en vervolgens heb ik mijn buizen in gelaste constructie geplaatst. Ik heb geprobeerd de buis uit te breiden, maar de gaten verschijnen niet als het onderdeel op mijn plan is geïsoleerd...
Is het voor u mogelijk om uw mechanisch gelaste onderdeel en de tekening ervan aan ons over te dragen (met de gebruikte Solidworks-versie)?
… Jouw zin:
… intrigeert me.
En het zal voor ons gemakkelijker zijn om de problemen te identificeren en de oplossingen te definiëren die moeten worden geboden (als we die vinden).
Hallo
Hier is mijn dossier en je vindt de balk die ik heb geïsoleerd op pagina 5 van het plan.
Bedankt
De Solidworks-versie ontbreekt (vermoedelijk hoger dan 2022 omdat ik hem niet kan openen)...
Ik zou zelfs zeggen de educatieve versie, gezien het bericht bij het openen van het bestand.
Anders @tonyguena , een beetje verdraaid je poort, toch?
Voor de pasvorm kiest u eenvoudig het lichaam dat moet worden aangepast en vervolgens het oppervlak van de buis voor de pasvorm, bijvoorbeeld met een buis bevestigd (onder SW2023 Sp05).
Voorzichtig:
Velen worden op dit punt voor de gek gehouden... (en ik ook)...
Afhankelijk van het gekozen type bevestigingsmiddel kan het zijn dat er niet genoeg ruimte is tussen de plaat en het profiel om door te gaan: Ofwel de bouten of het gereedschap (boor, boutbout, enz.)
Met uitzondering van een laserbuis kan het moeilijk zijn om uw boormachine te oriënteren met de verschillende boorhoeken voor de doorgang van de staaf (hier 97°)
Zou het niet gemakkelijker zijn om de lengte van je staven aan te passen aan je vierkante buis?
En doe de perifere lassen van de staven op de vierkante buis.
Hetzelfde geldt voor de afstelling van de ronde buizen op de middenafdekking:
Bekijk in principe alle aanpassingen:

Anders wanneer de pasvorm niet goed is gedaan door een scheve constructie zoals hier!
U kunt een of meer materiaalverwijderingen doen en de lichamen kiezen waardoor de verwijdering zal plaatsvinden:
Hallo, bedankt voor het antwoord, ik heb deze functie goed gebruikt, maar niet op een goede manier, voor mij was het de ronde buis die ik op de rechthoekige buis heb aangepast.
Wat de moeilijkheden bij de uitvoering betreft, deze zijn opzettelijk.
Nogmaals bedankt
Het ruikt naar een sadistische leraar
Nee, eerder creatief en om leerlingen iets anders te laten zien dan rechte werken en vooral om te evolueren.
Goedenacht
@tonyguena ik ga het zo opvatten, maar ik kon het niet laten om een grapje te maken!
Voor de aanpassing, tenzij je het buis voor buis doet, omdat de poort is gedraaid, is het resultaat van SW ook!
Vandaar mijn voorstel om materiaal te verwijderen.