Paarse beoordeling

Hoi Lynkoeurs,
Het is niet met een echte bp dat ik aankom, het levert me eigenlijk geen probleem op.
Het is meer voor de persoonlijke cultuur:

Zoals de titel al zegt, heb ik regelmatig paarse ribben. Alleen lijkt het willekeurig. Ik heb wat rondgesnuffeld in de eigenschappen van het document, idem in de systeemeigenschappen. Maar ik kon niets vinden.

Kan iemand mij helpen?

capture.jpg

Hallo

Aan welk type bijlage zijn ze gehecht? Punten, onderdelen, assen???

1 like

Hoi @  Arnoob 

Zie deze tutorial

https://www.youtube.com/watch?v=1Fp8XAKri-8

U zult zeker het antwoord op uw probleem vinden

Ik denk dat dit overeenkomt met de geïmporteerde afmetingen van het model en de gewijzigde afmetingen

@+ ;-)

1 like

Hallo

De paarse kleur geeft aan dat de afmeting is gemarkeerd zodat deze niet in een tekening wordt geïmporteerd.

Dubbelklik op de afmeting en vink het dimensie-icoontje aan (laatste rechts), in het pop-up venster dat opent, zodat de afmeting weer zwart wordt.

4 likes

@ac Cobras 427: Dit is een schets op een gebogen plaatwerk. Heel eenvoudig
(->PC)

@GT22: Ik zie het wel weer, dank je wel ;-)

capture.jpg

@GT22 ik zag net de video. Handig voor tekeningen (ik moet het bewaren), alleen ben ik bezig met een schets.
Misschien had ik het moeten verduidelijken.

@PhilippeB: Perfect, dank je!

Dank je wel 3!

Fijn GROOT weekend!

@+

Standaard zijn schetsafmetingen gemarkeerd voor tekenen; Door op de rechterknop op het oproepnummer te klikken, zien we:

Dit betekent dat deze dimensie rechtstreeks in de MEP kan worden geïmporteerd, het is een "modelobject"

1 like

Deze geïmporteerde MEP-dimensie kan vervolgens het model wijzigen.

Dubbelklik op een dimensie van het geïmporteerde MEP en wijzig de dimensie: het volumemodel wordt gewijzigd, er is associatie tussen het model en het MEP.

1 like

Om er zeker van te zijn dat er geen afmeting "gemarkeerd voor tekening" is, schakelt u eenvoudig de opties uit:

De kansen worden allemaal "paars" en zijn niet langer associatief

Of doe het met de rechterknop.

Anders is er ook deze snelkoppeling:

in het zwevende menu van de dimensie.

1 like

Dank je wel Aliende

Bedankt @Arnoob voor jullie inzendingen!

1 like