Hallo Ik ben Solidworks aan het herontdekken na vele jaren op Creo. Op de tekening wil ik een straal van het model laten zien. Helaas is deze niet in de juiste weergave en is het onmogelijk om hem in een orthogonale weergave te laten verschijnen. Het is bijzonder dom en frustrerend.
Heeft u een oplossing om handmatig een plan te definiëren voor het leggen van de dimensie? Het doel is uiteraard om deze dimensie terug te vinden op de tekening per object van het model.
Op de 3D, door met de rechtermuisknop op de aanstootgevende dimensie te klikken, biedt het me "selecteer de annotatieweergave". Ik ben er vast van overtuigd dat dit de optie is die ik nodig heb, maar het werkt niet. De dimensie komt niet voor op het plan dat ik hem aanduid.
Bedankt voor deze feedback, Ik volgde het laatste antwoord. het zorgt ervoor dat ik de dimensie zie op een volledig willekeurige weergave en ik kan het niet slepen naar een andere weergave ... Is dat mijn probleem!!
Het is nog steeds verrassend dat hij zichzelf niet in het juiste beeld wil brengen als je je beoordeling van een specifiek plan hebt losgekoppeld.
Daarna beoordeel ik soms op een manier die onbekend is voor de ondersteuning van Visiativ (en daar zeggen we dank je wel Creo). En het heeft me een paar keer geholpen. Dat wil zeggen dat ik de functie selecteer in mijn bouwboom in plaats van op het plan.
Ga hiervoor naar de functie " sjabloonobject " en selecteer uw gebruikelijke opties. Zet jezelf in " geselecteerde functie" en " bestemmingsweergave (n)"... Kortom, de gebruikelijke kleine bedeltjes! En daar, houd je slip vast voor de manipulatie: helemaal bovenaan heb je twee logo's. Een die eruitziet als een gestileerd plan en een andere die eruitziet als een nomenclatuur. Wanneer u er met uw muis overheen beweegt, ziet u " FeatureManager Creation Tree" of " PropertyManager " Selecteer de eerste (FeatureManager-aanmaakboom) U ziet dan aan de rechterkant van uw optievenster uw stamboom verschijnen: vouw deze uit. Je moet het juiste blad kiezen en vervolgens het juiste uitzicht voordat je de bouwboom van je model vindt... Het is aan jou om de functie te kiezen die nu goed werkt.
Ik zeg niet dat het magie is, maar het heeft me een paar keer geholpen
Edit: aan de andere kant, wees voorzichtig: Solidworks geeft alle afmetingen weer en je moet ze daarna verwijderen. In tegenstelling tot Creo, waar je kon selecteren wat je wilde laten zien (ik heb vaak geklaagd na Creo, maar ik mis het nu bijna!)
Bedankt voor de truc, ik wist hoe ik het moest doen, maar dat is niet de oorzaak van mijn probleem. Wat hem irriteert, is dat deze straaldimensie zich niet in een vlak bevindt dat evenwijdig is aan de weergaven van de opname. Dus hij wil het niet vragen. Vandaar mijn vraag, hoe ik het installatieplan van de annotaties en afmetingen handmatig kan wijzigen. Droefheid
Edit: Voor de tekening is CREO lichtjaren verwijderd van Solidworks.
Hoezeer ik ook dacht, ik dacht dat je de truc al had gedaan om je dimensie aan een plan te koppelen en dat het nog steeds niet werkte.
U moet dus dubbelklikken in de 3D op uw functie om uw afmetingen te laten verschijnen. Klik met de rechtermuisknop op de gewenste afmeting en kies vervolgens
Geselecteerde entiteit
en selecteer ofwel het plan waarin u geïnteresseerd bent om de dim eraan te koppelen, of kies " onaangetaste objecten" om het vrij van beperkingen te laten (wat ik ;) aanbeveel)
Het ding waar het super intuïtief is, is dat je op moet klikken
Selecteer Annotatieweergave (*Gezicht)
" om het vervolgkeuzemenu te hebben wanneer u al een indruk van de selectie heeft!
U heeft slechts één oppervlak en de afmeting moet worden geïmporteerd (als de geometrie voldoet).
N.B.: Bijzonder nuttig voor oppervlakken die in ' eenvoudige ' bewerking zijn gemaakt. Solidworks heeft de vervelende neiging om het oppervlak niet continu te houden (pijnlijk voor ons die veel machinaal bewerken, maar praktisch voor degenen die gieterijen doen)
Dank u allen voor uw betrokkenheid. De gevonden oplossing werkt MAAR het verandert de definitie van mijn onderdeel en het komt niet langer overeen met mijn verwachtingen. Ik heb de vorm van mijn stuk herwerkt, uitgaande van een stuk dat volledig revolutionair is. Dus mijn R4 is niet afgesneden en staat op een vlak parallel aan een uitzicht. Bovendien zal dit nieuwe ontwerp gemakkelijker te vervaardigen zijn.
Ter informatie: dit is een bug, momenteel vermeld onder het nummer SPR 793227 - Kan de afschuining of filet-bijschrift aan de rand van een gat niet wijzigen in andere annotatieweergaven. Het onderwerp is open aan de kant van de uitgever en er is geen specifieke oplossing aangegeven. De hierboven gegeven oplossingen kunnen daarom helpen.