Weergegeven noteringen = 0

Hallo

Sinds de overstap naar SW 2019 SP4 zijn de weergegeven kansen = 0. Zowel in de schetsen als in de tekeningen. De werkelijke waarde verschijnt echter met de juiste eenheid tijdens de offerte en keert terug naar 0 wanneer deze wordt weergegeven. 

Is het een bugg, of een instelling om aan te passen?

Dank u voor uw advies...

affichage_cote_egale_0-1.jpg

De waarden worden ingevoerd in mm en lijken te worden weergegeven in meters (zie afbeelding). In de opties zijn de geselecteerde eenheden de millimeters. 

Hoe kan dat?

affichage_cote_egale_0-2.jpg

Hallo

Ik heb de indruk dat het een kwestie van parameters is!

Het is alsof je met de eenheden in inches bent.

Als je de reflex had om een back-up te maken van je instellingen in het bestand "swsettingxxx.sldreg", plaats deze dan gewoon weer op zijn plaats. Kijk anders in instellingen ==> eenheden moet er een verklaring zijn (ik geloof niet in de bug)

Geef me je muntje, ik zal zien wat het thuis doet ;-)

Vriendelijke groeten

4 likes

Hallo Zozo_mp,

Dank u voor uw reactievermogen. Na een herstart van SW worden de kansen correct weergegeven, en ik weet niet waarom. Kijk hoe het zal gaan bij het maken van een nieuw stuk...

Nogmaals bedankt aan jou

Vriendelijke groeten

Goedenavond Pascal

Als er een nieuw toneelstuk wordt gemaakt, zal het goed gaan!

SolidWorks is geen VOODOO

Ik denk dat het niet meteen de bestanden zoals "swsettingxxx.sldreg"  heeft gevonden die in de cache kunnen blijven of waarvan het pad tijdens de upgrade wordt gewijzigd. Als hij deze knikkers eenmaal heeft gevonden, dan is SW heel verstandig ;-)

Vriendelijke groeten

1 like

Dank u voor uw interventie Zozo_mp

Vriendelijke groeten

1 like