Hallo allemaal,
Ik zou graag willen weten of iemand mij de algemeenheden over de controledimensies kan uitleggen? Of als er een document op iemand stond?
Dit zijn de ribben omcirkeld op Solidworks
Bij voorbaat dank en een fijne dag verder.
Hallo allemaal,
Ik zou graag willen weten of iemand mij de algemeenheden over de controledimensies kan uitleggen? Of als er een document op iemand stond?
Dit zijn de ribben omcirkeld op Solidworks
Bij voorbaat dank en een fijne dag verder.
Hoi @ BATCH123
aan alle Zazaaarrrrr
Worden de dimensies van de besturingsdimensies niet bepaald door vergelijkingen?
@+ ;-)
Goedenavond
Ik ken de absoluten en toleranties, maar wat is een controleclassificatie?
Hetzelfde als GT22 voor mijn foto's met de afmetingen omcirkeld.
Hallo
Zoals hier te zien is: http://help.solidworks.com/2012/french/solidworks/sldworks/c_dimensions_display_options.htm
Klik voor Besturingsdimensies met de rechtermuisknop op een dimensie en selecteer Weergaveopties. De beschikbare keuzes zijn afhankelijk van het type beoordeling en andere factoren.
Hallo
Ik denk @BATCH123! is op zoek naar waar deze beroemde controleclassificaties voor zijn; Dit zijn inderdaad de afmetingen die volledig omgeven zijn door een sleufgat (vgl. @l. Prieur).
Wat het gebruik ervan betreft, geef ik echter toe dat ik het ook niet weet; Om @BATCH123 te herhalen!: wat zijn ze gewend om aan de machinist te melden? Wanneer moeten ze worden gebruikt? enz...
Interessante vraag dan, bedankt voor het stellen!
Ik heb de Industrial Designer's Guide (GDI Chevalier) doorgenomen en ik kon niets vinden!
Aan de andere kant vond ik informatie onder een andere naam: "inspectiebeoordeling".
Dit zou a priori nuttig zijn voor onderdeelcontrole in het geval van een zeer grote serie, om te weten hoe vaak deze afmeting moet worden gecontroleerd om de machine achteraf aan te passen, extraheer:
Met inspectieclassificaties kunt u rapporteren hoe vaak vervaardigde onderdelen moeten worden gecontroleerd, zodat de afmetingswaarde en toleranties van de onderdelen binnen het gespecificeerde bereik liggen.
Wanneer u onderdelen hanteert die aan een tolerantie- of afmetingswaarde moeten voldoen voordat ze tot het eindproduct worden geassembleerd, kunt u een inspectiedimensie gebruiken om aan te geven hoe vaak het onderdeel moet worden gecontroleerd.
Hallo
Van mijn kant denk ik dat deze controledimensie een theoretische dimensie aanduidt (in een doos en zonder tolerantie) en die onder meer wordt gebruikt om de positie van de tolerantiezone van Locatie ten opzichte van de primaire, secundaire, ... Daarna is een berekening van het tolerantie-interval van deze afmetingen nodig om de metrologiecontrole te kunnen uitvoeren.
Vriendelijke groeten.
Hallo
Ingelijste ribben zijn niet-meetbare ribben, bijvoorbeeld met schuifmaten.
Voorbeeld: een plat vlak ten opzichte van een booras. De schuifmaat kan een booras niet precies meten.
Fijne dag!
Hallo
Controleclassificatie = inspectieclassificatie.
Hiermee geeft u een waarde op die in een controlerapport wordt ingevuld.
@+
Hallo
Zoals aangegeven door Drafttoshape , wordt een controledimensie gebruikt om aan het controlekantoor van een bedrijf aan te geven welke afmeting of afmetingen op hun controlemachine moeten worden gecontroleerd en daarom zijn het de afmetingen die in het controlerapport zullen staan en zoals aangegeven door de prior, komt dit heel vaak overeen met seriële onderdelen.
Oké, bedankt voor al je antwoorden.
Ik heb net ook te horen gekregen dat het de zijkanten zijn die worden gecontroleerd door de kwaliteitsafdeling, en dat het daarom absoluut noodzakelijk is om ze te respecteren.
Fijne dag verder;)