In een assemblage heb ik een eerste deel waarin ik een gat van 2 mm heb (dit gat heeft de variabele Ex: d22) in een tweede deel heb ik standaard een gat van 3 mm variabel gemaakt, Ex: d50. Ik zou dit gat van 3 mm (d50) bijvoorbeeld de functie =d22+2 willen geven.
Het werkt niet.
Als d22 en d50 deel uitmaken van hetzelfde deel geen probleem het werkt, maar als deze 2 variabelen bij 2 verschillende delen horen kan ik het niet doen.
Inderdaad, zoals Bastien zegt, is de zij-aan-zij relatie niet genoeg omdat uw software op zoek gaat naar 2 dimensies in dezelfde kamer. De link naar de offerte moet ook de link naar het betreffende deel bevatten.
Ik begreep je antwoorden en ik had al geprobeerd de juiste variabele te geven door deze direct in de juiste kamer te selecteren... maar dat is mijn probleem, ik kan de schets niet weergeven waar mijn gat van 3 mm verschijnt (deel 2) en tegelijkertijd: de schets van mijn gat van 2 mm (deel 1) of de tabel met de variabele d22 die overeenkomt met deze Ø van 2 mm. Ik heb nog eens gekeken in het menu "Weergeven", maar ik kan niets vinden.
Met andere woorden, als ik in mijn schetskamer 2 ben, is het onmogelijk om toegang te hebben tot iets anders dan deze schets.
Om dit te doen, moet u de parameters van deel A koppelen aan de parameters van kamer B.
Er is een add-on met de naam linkparameter, maar ik kan het niet meer vinden en ik weet niet of het compatibel is met Inventor 2014.
Dat gezegd hebbende, het was niets meer en niets minder dan de handmatige methode beschreven in de blog "uitvindersverhalen" die ik ten zeerste aanbeveel.
In beide gevallen ben ik geen fan van deze methode die onderdelen zou kunnen wijzigen door te vergeten de plannen en alle subassemblages met dit onderdeel te wijzigen.... Configuratiebeheer is een must...