De context : Ik maak de onderhoudshandleiding voor een werktuigmachine. Om dit te doen, heb ik schema's nodig, die ik via SolidWorks maak in " verborgen lijnen verwijderd " weergave door screenshots te maken.
Het probleem : Het probleem is dat in deze weergavemodus (verborgen lijnen verwijderd) SolidWorks me een onderdeel geeft met paarse lijnen, terwijl alle andere onderdelen en assemblages in zwarte lijnen staan.
Ik heb geprobeerd de kamer te selecteren en " alle schijn te verwijderen ", maar niets hielp.
Ik voeg een screenshot van mijn bezorgdheid toe
Wat zou iemand een oplossing hebben om deze kleur te verwijderen?
Dit komt omdat uw onderdeel op assemblageniveau een kleur heeft gekregen. Wijs dus je onderdeel aan, ga naar "Verschijningen" (de 4-kleurenbol), klik op de kleur die aan de assemblage is toegewezen en klik vervolgens op "Uiterlijk verwijderen"
Wanneer je naar je kamer gaat en deze in de weergave "Verborgen regels verwijderd" plaatst, verschijnt deze ook in paars?
Zo ja, ga dan naar Extra/Opties/Documenteigenschappen/Sjabloonweergave/Wireframe/Verwijderde verborgen regels. Als het paars is, komt het daar vandaan.
Ik heb mijn assemblage in de weergave " stoppen in gearceerde modus" gezet, de onderdelen hebben een kleur in dit scherm daar, en alleen in dit scherm daar (elk onafhankelijk geopend onderdeel is grijs), daarna heb ik de toegepaste kleur verwijderd. Bij het terugschakelen naar de weergave " verborgen lijnen verwijderen " waren de lijnen weer zwart. Waarom wordt het niet verwijderd door het verwijderen van de verschijningen in de weergave " verborgen lijnen verwijderen "? Geen idee :-s
Het lijkt me echter nog steeds vreemd, alle andere componenten hebben een kleur (rood, geel, blauw,...) en hun kleur in de weergave " verborgen lijnen verwijderen " is inderdaad zwart.
Raar, raar.
Heel erg bedankt voor je hulp en de tijd die je aan mijn probleem hebt besteed !!