Mijn klant heeft een plattegrond nodig van de begane grond van een gebouw, maar wanneer ik mijn sectie maak, zijn de lijnen van de gearceerde afbeelding van mijn kamers geel, zoals wanneer er een wijziging is aangebracht aan een deel en de annotatie die eraan is gehecht weer op zijn plaats moet worden geplaatst... Ik zie helemaal niet in waarom ik deze bug heb, ik heb wat onderzoek gedaan op internet, niet succesvol... Het probleem is dat het er echt lelijk uitziet, ik kan het niet naar de klant sturen... Ik had al eerder exact dezelfde snit gedaan, maar ik was dit probleem nog nooit tegengekomen... (SW2014 SP5)
Is iemand ooit dit soort problemen tegengekomen? Heeft u een oplossing?
Haaa, je raakt een gevoelige snaar... Ik had veel problemen met het installeren van de SP5 (zie de meest VDM-vraag van het jaar 2014 op de ranglijst gemaakt door Clémentine) en sinds ik hem heb geïnstalleerd, heb ik veel problemen met mijn Europarlementariërs... Gisteren heb ik bijvoorbeeld mijn record van "Solidworks heeft een probleem ondervonden, de applicatie moet sluiten" verbroken door een hele middag aan verschillende Europarlementariërs te werken... En vandaag vind ik dit probleem dat me nog nooit eerder was overkomen, toen ik al honderd keer dit soort operaties had uitgevoerd... En als ik erover nadenk, is het de eerste keer dat ik aan Europarlementariërs werk sinds ik de MS heb geïnstalleerd...
Ik vroeg me af of het niet de SP5 is die helemaal waardeloos is, maar toen ik zag hoe ik worstelde om het te installeren, heb ik dit idee snel uit mijn hoofd gejaagd, ik ben echt bang dat het dat is en tegelijkertijd kan ik het me niet voorstellen :-/
Dus nee, ik was dit probleem nog nooit eerder tegengekomen en toch werkte ik in SP0...
Als dat nog niet genoeg is, moet je toch eerst naar je snijschets kijken. Is de lijn gewoon niet te kort geworden, waardoor een gedeeltelijke snede of tangentieel naar één kant ontstaat?
Als het voor jou alleen een esthetisch probleem is met dit mosterdgeel, kun je sleutelen aan de tijd om de afbeelding op te slaan door de kleur te veranderen in zwart: Tools/Options/Colors/Dimensions, Wobby.
Maar zet deze kleur er weer op als de opname voorbij is, het is nog steeds erg handig in het geval van een echt probleem!
@echaumet heb ik nog nooit het minste probleem gehad om een snede in het oppervlak te maken, vooral omdat deze snede hier de begane grond van mijn gebouw doorkruist, een betonnen structuur die in volume is gemaakt. Ik heb het probleem niet met de andere vloeren, die zijn gemaakt van een metalen frame gemaakt van een oppervlak. Ik heb al geprobeerd mijn kapsel in alle richtingen te verschuiven... Niets te doen
@Benoit, nee, de lijn neemt het hele gebouw in beslag. Ik had ook nagedacht over de optie om de kleuren te veranderen, maar ik zei ook tegen mezelf dat als ik bij elke bug de kleur in de opties verander, het snel sh**** zal worden en dat is niet hoe ik het probleem ga oplossen :-/
@gt22, ik heb nog nooit snijproblemen gehad met het oppervlak, maar het verwijderen van materiaal op het oppervlak werkt echt niet goed... Tijdens een andere vraag had iemand voorgesteld om materiaal uit dit gebouw te verwijderen, het werkte helemaal niet.
Het is voor mij onmogelijk om alle gezichten te selecteren, mijn gebouw is aan de basis afgeluisterd, het metalen raamwerk dat mij is toegestuurd, bestaat uit duizenden kleine driehoeken... Een enkele IPN-straal kan er gemakkelijk zo'n 300 bevatten... :'(
Aan de andere kant ben ik erin geslaagd het probleem op te lossen... Door een nieuw document aan te maken... Vraag me niet wat er is veranderd, want er is niets veranderd, ik weet alleen dat de bug nu niet meer verschijnt... Gisteren had ik al de truc gedaan om een nieuw document te maken, het veranderde niets... Vandaag de dag werkt het. Ik begrijp er niets meer van.
Heb je gisteren je SW gesloten en heropend ? Zie je je positie ronduit?
Toen ik erover nadacht, had ik dit soort problemen op eerdere versies, op sommige zware tekeningen (eerder onderdelen). Ik moest de 3D openen, opnieuw opbouwen (Ctrl+Q), op de achtergrond houden, teruggaan naar de 2D en ook opnieuw bouwen (Ctrl+Q).
Om getest te worden als het opnieuw begint, ook al is het nog steeds maar een hack! :/
@Benoit, nee, ik had niet geprobeerd mijn baan opnieuw in te stellen, dat is waarschijnlijk de reden waarom het vandaag goed werkt... Mysterie...
@opiep, nee, het is geen kwestie van de kleur in de opties veranderen, dat had ik gisteren allemaal gecontroleerd. Ik geef toe dat ik niet zie wat je bedoelt met "lokale snit". En ik had inderdaad verschillende keren geprobeerd de weergavestatus en ook de weergavestijl te wijzigen, met een kleine Ctrl+Q na het wijzigen van de weergave, omdat ik soms wat grafische bugs heb op mijn Europarlementariërs, die zichzelf vaak op deze manier oplossen. Maar voor één keer veranderde het niets.
Ik weet niet echt wie ik als het beste antwoord moet kiezen... Ik denk dat ik @Benoit ga zetten want naar mijn mening is het omdat ik mijn set uit en weer aan heb gezet dat het weer werkt.