Sectie in deeltjesstudie met Flow Simulation

Hallo.

Ik bestudeer een vloeistofstroming in een ruimte met Flow Simulation. Ik heb een "deeltjesstudie" gedaan om te zien waar de deeltjes zich ophopen en ik wil een snede in het resultaat maken omdat de banen van de deeltjes aan de periferie het gedrag in het midden van de kamer verbergen.

Het is gemakkelijk om een snede in het onderdeel te maken, maar niet in de paden van de deeltjes.

Bij voorbaat dank voor uw suggesties.

Yann D

Hallo

Inderdaad, de snede die op de onderdelen is gemaakt, wordt niet in aanmerking genomen in de deeltjesstudie!

Ik heb geprobeerd mijn startvlak doormidden te snijden, en het lijkt te werken, ingraven!

@+

capture.jpg

Met dank aan Coyotte voor zijn bijdrage.

Ik had deze oplossing geprobeerd, maar het werkt niet in het geval van wervelende stroom.

Ik probeer vanmiddag een illustratie te maken.

Yann

Hallo

Helaas is het niet mogelijk om de deeltjesstudie te knippen zoals men zou doen in SolidWorks Simulation met behulp van de functie "Sectie bewerken".

De enige oplossing die ons nog rest, is om te vragen om de solidworks-curven te maken. Wees wel voorzichtig met het aantal trajecten want het kan best lang duren... indrukwekkend...

We kunnen dan een volume-sweep maken.

Ik raad je echter aan om naar het klantenportaal van SolidWorks te gaan om een verbeteringsverzoek in te dienen, het is altijd beter om zo'n functie te zien aankomen dan volumescans te gebruiken...

Ter informatie: elk jaar, rond 12 november, opent SolidWorks een forumonderwerp gewijd aan SolidWorks World.

Het is mogelijk om verzoeken voor verbeteringen in te dienen. Dan wordt er een stemming georganiseerd. Aan het einde van de stemming worden de top 10 voorstellen gepresenteerd op SolidWorks World en zullen ze (indien mogelijk) worden geïntegreerd in de volgende versie van SolidWorks... voor SolidWorks World 2014 zal dit uiteraard een verbetering zijn ten opzichte van de SolidWorks 2015 versie.

Ik kijk er dan ook naar uit om u op 12 november 2013 te zien voor de indiening van dit verzoek en de stemmingen :)

Fijne dag

Fabrice